اقتصاد کلان

استاندارد سازی محصولات دانش بنیان مورد توجه قرار گیرد

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گفت: شرکتهای دانش بنیان با استاندارد سازی محصولات خود، بازار فروش بهتری خواهند داشت.

همچنین بخوانید

احسان ساده امروز ۲۲دی در جلسه تودیع و معارفه مدیر کل استاندارد آذربایجان غربی که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، بابیان اینکه دنیا به سمت تولید محصولات دانش بنیان در حال حرکت است لذا استاندارد سازی محصولات دانش بنیان باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان با دریافت گواهی های دانش نماد می توانند بهتر وارد بازار جهانی شده و محصول خود را بفروش برسانند.

ساده با اشاره به اینکه اجرای برخی قوانین مربوط به حوزه استاندارد در کشور مغفول مانده است، خاطر نشان کرد: یکی از وظایف سازمان استاندارد پرداختن به استاندارد خدمات است که تاکنون کمتر به آن توجه شده است بنابراین در دوره جدید در کنار توجه به استاندارد کالا به مقوله استاندارد سازی خدمات و ارزیابی آنها توجه ویژه می شود.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه ایران دارای ظرفیت و پتانسیل بالا در جهت در دست گرفتن بازار یک ونیم میلیارد نفری مسلمانان است، اظهار کرد: متاسفانه تاکنون زیر ۱۰درصد از محصولات تولیدی کشور دارای نشان حلال شده اند که موجب شده تجارت بازار یک ونیم میلیارد نفری را از دست بدهیم.

ساده با اشاره به پتانسیل های آذربایجان غربی و وجود گمرکات در استان یاد آور شد:  این استان این ظرفیت را دارد که با اعطای گواهی حلال موجب گسترش تجارت در بازار های هدف شود.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی به دلیل مرزی بودن و صادرات و واردات کالا در احیا و ارتقای جایگاه نظارتی استاندارد در زندگی مردم و فعالیت دستگاه ها نقش موثرتری دارد.

ساده افزود: در امر استاندارد سازی محصولات تولیدی با هیچ کسی تعارف نداریم برای نمونه در سال جاری ۵خودروی بی کیفیت را از چرخه تولید و فروش خارج کردیم. 

به گزارش آرمان اقتصادی در ادامه مراسم وحید موسی پور به عنوان سرپرست اداره کل استاندارد آذربایجان غربی معارفه شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا