صنعت، معدن، تجارتمعدن

وضعیت تولید مس در پرو؛‌ رشد در سال جاری و کاهش در سال آینده

وزارت معدن و انرژی پرو از رشد تولید مس و روی این کشور طی ۸ ماه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. این در حالی است که یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید مس این کشور، سال آینده با کاهش تولید مواجه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل ازمجله متال بولتن مجموع تولید مس این کشور از ابتدای سال جاری میلادی تا پایان ماه آگوست یک میلیون و ۵۹۰هزار تن به ثبت رسید که حاکی از رشد ۴.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

همچنین طی ۸ماهه نخست سال جاری میلادی میزان تولید روی در این کشور با ۱۱.۶درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۹۴۶ هزار و ۴۲۹تن افزایش یافت.

میزان تولید آگوست۲۰۱۷

همچنین وزارت معدن و انرژی پرو رشد تولید مس و روی این کشور طی ماه آگوست نسبت به مدت مشابه سال گذشته را ۳.۸ درصد اعلام کرد.

میزان تولید مس پرو در آگوست سال گذشته ۲۰۱هزار و ۴۸۲تن بود که در آگوست ۲۰۱۷ به ۲۰۹ هزار و ۹۱ تن افزایش یافت.دلیل این رشد افزایش حجم تولید در معادن Cerro Verde وAntamina عنوان شده است.

معدن Cerro Verde با تولید ۴۶ هزار و ۱۷۴ تن افزایش ۱۰ درصدی و معدن Antaminaبا تولید ۳۶ هزار و ۲۷۳ تن رشد ۶.۴۳درصدی تولید مس را در ماه آگوست سال جاری به ثبت رساندند. معدن Cerro Verde حدود ۲۱ درصد از تولید مس پرو را بر عهده دارد.

تولید روی این کشور نیز طی این مدت با ۷.۰۲درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۴ هزار و ۲۸۲ تن به ثبت رسید.

این افزایش تولید به دلیل رشد تولید معدن آنتامینا گزارش شده است که میزان تولید این معدن طی ماه آگوست با ۵۹.۶درصد رشد نسبت به سال گذشته به۴۰هزار و ۱۶۲ تن رسید.

به گزارش وزارت معادن و انرژی پرو، شرکت آنتامینا پیش بینی می کند که در سال ۲۰۱۸تولید مس این شرکت کاهش یافته و به دلیل تمرکز بر نواحی دارای ذخایر غنی روی ، تولید روی شرکت مذکور طی سال آینده میلادی افزایش یابد.

قالب وردپرس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا