امور زیربناییراه و ساختمان

رهبری اجازه کمک و حمایت بنیاد مستضعفان از حوزه علمیه و مساجد را نداد/ اعطای هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن


به گزارش خبرنگار اقتصادی، پرویز فتاح در مراسم بهره‌برداری از ۷ هزار میلیارد تومان طرح محرومیت زادیی با بیان اینکه تمام اهتمام ما برای آبادانی و پیشرفت مناطق محروم است، اظهار داشت: بنده به عنوان منصوب حضرت آقا موظف هستم در بنیاد مستضعفان برنامه‌ها و اهداف در جهت محرومیت‌زادیی را به اجرا برسانم و هرچند بنیاد مستضعفان کار اقتصادی می‌کند اما همه سود این فعالیت‌های اقتصادی صرف محرومیت زدایی می‌شود.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان در کنار دولت مردمی آقای رییسی است و ۷ هزار میلیارد تومان پروژه محرومیت‌زادیی با همکاری دولت انجام شده، بنیاد مستضعفان با دولت قبل هم همکاری می‌کرد اما همکاری این دولت بیشتر بوده‌است و امکانات زیادی در اختیار دولت‌ها قرار می‌دهیم.

رییس بنیاد مستضعفان گفت: اقدامات بنیاد برای محرومیت زادیی فراتر از این ۷ هزار میلیارد تومان است و دو هفته گذشته ۲۲ هزار فقره اسناد علوی را رایگان به مردم تحویل دادیم که ارزش آن بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است و تا به امروز ۱۳۵ هزار فقره اسناد علوی را به مردم تحویل دادیم و این اموالی بود که خاندان پهلوی به زور از مردم گرفته و غصب کرده بود، امروز بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی این اموال را به صاحب اصلی آن و مردم باز می‌گرداند.

فتاح از تحویل هزار هکتار زمین به دولت برای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن خبر دادو گفت: به اذن حضرت آقا و با اجازه ایشان هزار هکتار زمین در اختیار دولت قرار دادیم تا برای مردم و اقشار کم درآمد خانه و مسکن ساخته شود.

وی افزود: همچنین ۲ هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه برای اشتغال در اختیار مردم و متقاضیان قرار دادیم و در حالی که میزان اقدامات بنیاد در جهت محرومیت زادیی در سال گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بود امسال این رقم را به ۷ هزار میلیارد تومان رساندیم.

رییس بنیاد مستضعفان گفت: ما از حضرت آقا اذن داریم اما بی مهابا برای محرومیت زدایی عمل می‌کنیم البته تمام اقدامات با محاسبه و کنترل است اما در محرومیت زدایی تنگ‌نظری نمی‌کنیم و این را از رهبری آموخته‌ایم.

فتاح تاکید کرد: در مواقعی از حضرت آقا برای کمک به حوزه علمیه و مساجد اجازه می‌گیریم که رهبری اجازه نمی‌دهند و می‌گویند کمک ها در این حوزه محدود باشد و تمرکز بر محرومیت‌زدایی و کمک به مردم و اقشار ضعیف باشد و ما هم از این دستور آقا در این شرایط اقتصادی و تورم حسن استفاده را می‌کنیم و از کمک به مردم دریغ نکرده‌ایم.     


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا