امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

سرانه مصرف ماهی در استان سمنان افزایش یافته است

سمنان- مدیر امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی سمنان بابیان اینکه تولید آبزیان در استان مصرف ماهی را در منطقه افزایش داده است، گفت: آموزش در این افزایش سرانه مصرف نقش مهم داشته است.

به گزارش آرمان اقتصادی، بهرام فلاحی بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرکز پرورش ماهی در شهر سمنان ضمن بیان اینکه طی سنوات گذشته شاهد رشد مصرف ماهی در استان بودیم، ابراز داشت: در این بین آموزش مردم از طریق مختلف توانسته در این افزایش سرانه مصرف آبزیان اثر بخش باشد.

همچنین بخوانید

وی ضمن بیان اینکه مصرف سرانه ماهی در کشور حدود ۱۳.۵ کیلوگرم ارزیابی شده است، افزود: این آمار برای استان سمنان به ازای هر نفر شش الی هفت کیلوگرم است که باید گفت که فرهنگ سازی مصرف آبزیان در این مهم با انواع روش‌ها توانسته این آمار را ارتقا ببخشد.

مدیر امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه سمنان استانی کویری که در شهرهای جنوبی آن دسترسی به ماهی با چالش همراه است، ابراز داشت: امروز افزایش تولید آبزیان در استان‌هایی نظیر سمنان سرانه مصرف آبزیان را با روند افزایشی مواجه کرده است.

فلاحی ضمن بیان اینکه در استان سمنان تلاش شد مراکز عرضه مستقیم ماهی و عرضه زنده فروشی و فرآوری آبزیان افزایش یابد، تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های مختلف آموزش آشنایی با طبخ ماهی برای بانوان ادارات، کارمندان و دانش آموزان دیگر اقدامی که برای آگاهی بخشی مصرف ماهی در استان صورت گرفته است.

وی ضمن بیان اینکه ماهی از جمله مواد غذایی که بسیار مصرف آن سفارش شده است، افزود: تهیه برنامه‌های آموزشی و بروشور و پوستر درباره مزیت‌های مصرف ماهی و معرفی غذاهای متنوع مرتبط با این محصول در جهاد کشاورزی استان سمنان در این راستا انجام شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا