صنعتکسب و کار

قیمت انواع میلگرد ساده و آجدار در آهن 118

میلگردها یکی از مصالح ساختمانی بسیار پرکاربرد و پرمصرف هستند که در هر پروژهٔ ساخت‌وسازی بدون استثنا استفاده می‌شود. مهندسان برای ساخت بخش اسکلت‌بندی ساختمان‌ها و افزایش دوام و استحکام آن‌ها، از میلگردهای با ابعاد و اشکال مختلف استفاده می‌کنند. یکی از کاربردهای خوب این محصول، افزایش مقاومت قسمت‌های بنتی ساختمان در برابر نیروهای کششی است.

بتن به تنهایی در برابر نیروهای کششی واردشده به ساختمان، مقاومت و استحکام زیادی ندارد، به همین دلیل مهندسان از این محصول در هر پروژهٔ ساخت‌وسازی استفاده می‌کنند. شایان ذکر است که میلگردها دارای انواع مختلفی هستند که هرکدام از آن‌ها دارای ویژگی‌ها و کاربردهای خاصی هستند. به‌طورکلی این محصول به دو نوع میلگرد ساده و میلگرد آجدار تقسیم می‌شود. قیمت میلگرد ساده و آجدار باهم یکسان نیست. علاوه‌بر این قیمت میلگرد به قیمت روز آهن بستگی دارد، به همین دلیل نیز همواره قیمت این محصول در نوسان است.

در ادامهٔ این مقاله قصد داریم تا قیمت میلگرد آجدار و ساده را به‌طور کامل بررسی کنیم.

همچنین بخوانید

قیمت میلگرد

قیمت میلگرد

همان‌طور که می‌دانید، میلگردها از آهن ساخته می‌شوند و به همین دلیل نیز قیمت آن‌ها همواره در حال نوسان بوده و بستگی به قیمت روز آهن دارد. علاوه‌بر این موضوع، عوامل دیگری نیز وجود دارند که بر روی قیمت میلگرد تأثیر می‌گذارند. یکی از این عوامل، شکل و نوع این محصول است.

همان‌طور که به آن اشاره کردیم، این محصول را در انواع مختلفی می‌سازند که هرکدام از آن‌ها نیز دارای یک‌سری ویژگی و کاربرد هستند. در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی، مهندسان از هر دو نوع میلگرد استفاده می‌کنند، این کار هم باعث افزایش کیفیت و مقاومت ساختمان می‌شود و هم می‌تواند در هزینه‌های نهایی خرید مصالح صرفه جویی کند.

شایان ذکر است که با توجه به شکل، اندازه، قطر و سایر مشخصات این محصول، از آن در بخش‌های مختلفی از ساختمان استفاده می‌شود. بیشتر فروشگاه‌های مصالح ساختمانی این محصول را به‌صورت کیلویی یا شاخه‌ای به فروش می‌رسانند. مهندسان بعد از برآورد قیمت در هر دو روش فروش، مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش را انتخاب می‌کنند. در بسیاری از موارد، خرید کیلویی میلگردها گزینهٔ بسیار بهتری است.

قیمت میلگرد ساده

قیمت میلگرد ساده

قیمت میلگرد ساده نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد و به همین دلیل نمی‌توانیم بگوییم که قیمت ثابت آن چقدر است. میلگرد ساده یکی از انواع مصالح پرکاربرد در ساخت‌وساز به‌شمار می‌رود که سطح آن کاملاً صاف و بدون هیچ‌گونه شیار یا برآمدگی است. در بازار به این محصول A1 نیز گفته می‌شود. یکی از ویژگی‌های خوب آن، انعطاف‌پذیری بالا و فرم‌پذیری راحت است. به طوری که افراد می‌توانند به کمک این محصول، هر شکل و فرمی را در ساختمان‌ها ایجاد کنند. برای قسمت‌هایی از ساختمان که دارای خمیدگی زیاد است، این نوع میلگرد می‌تواند گزینهٔ بسیار عالی باشد. قطر استاندارد میلگرد ساده بین 6 تا 200 میلی‌متر است، به دلیل جنس فولادی این محصول، می‌توان آن را به‌راحتی با دستگاه‌های جوشکاری به یکدیگر و یا سایر قسمت‌های آهنی متصل کرد. اندازهٔ قطر تأثیر زیادی بر روی قیمت میلگرد ساده دارد، به همین دلیل افراد باید قبل از خرید، به‌خوبی قیمت آن‌ها را برآورد کنند.

به‌طورکلی میلگرد ساده ازلحاظ کاربرد و ویژگی‌های ظاهری، تفاوت زیادی با میلگردهای آجدار دارند. قیمت میلگرد آجدار نیز با این نوع میلگرد بسیار متفاوت است. ازجمله ویژگی‌های خوب این محصول می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • حداقل تنش تسلیم در این محصول 240 کیلوگرم بر سانتی‌متر است که این ویژگی می‌تواند بر روی استحکام و مقاومت ساختمان تأثیر زیادی بگذارد.
  • مقاومت کششی این میلگرد 360 کیلوگرم بر سانتی‌مترمربع است، به همین دلیل استفاده از آن می‌تواند مقاومت قسمت‌های بتنی را در برابر نیروهای کششی به‌طور چشم‌گیری افزایش دهد.
  • این محصول علاوه‌بر ساختمان‌سازی کاربردهای دیگری نیز دارد. به طوری که از آن برای تولید انواع پیج و مهره، مفتول و سایر اتصالات استفاده می‌شود.

شایان ذکر است که قیمت میلگرد ساده به عواملی مانند قیمت روز آهن، قیمت ارز، دلار، شرایط اقتصادی و سیاسی و… بستگی دارد، به همین دلیل معاملهٔ این محصول ریسک زیادی دارد و می‌تواند سودوزیان زیادی به همراه داشته باشد.

قیمت میلگرد آجدار

قیمت میلگرد آجدار

میلگرد آجدار نیز یکی دیگر از انواع میلگردهای پرکاربرد و مهم در ساختمان‌سازی است. قیمت میلگرد آجدار با میلگردهای ساده متفاوت بوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد. این محصول در گریدهای A2، A3 و A4 تولید و استفاده می‌شود. یکی از شاخصه‌های این محصول، وجود برآمدگی‌های روی سطح آن است که به آن‌ها آج گفته می‌شود. درواقع این آج‌ها مزیت‌های بسیار خوبی برای این محصول هستند و کارایی آن را بهتر می‌کنند. به طوری که به کمک این آج‌ها، میلگرد بهتر روی بتن قرار می‌گیرد، به همین دلیل نیز این محصول نیروی کششی بیشتری را نسبت‌به نوع ساده تحمل می‌کند.

میلگردهایی که دارای آج هستند، بیشتر در قطرهای 6، 8، 10 و 50 میلی‌متر تولید می‌شوند. شایان ذکر است که از هرکدام از قطرهای این محصول، برای کاربرد خاصی استفاده می‌شود. به طوری که از میلگردهایی که دارای قطر 6 تا 12 میلی‌متر هستند، برای ساخت خاموت استفاده می‌شود. در صورتی که از میلگردهایی که دارای قطر 10 الی 15 میلی‌متر هستند، برای ساخت دال، ستون، تیر و… استفاده می‌کنند. این محصول براساس شکل ظاهری‌ای که دارد، در سه نوع مرکب، یکنواخت و دوکی تولید می‌شود.

میلگردهای آجدار در مقایسه با میلگردهای ساده، دارای کاربردهای بیشتری هستند و به همین دلیل نیز در ساختمان‌سازی از این مدل بیشتر استفاده می‌شود. به طوری که از میلگرد A2 برای ساخت تیر، ستون و دیوار برشی استفاده می‌شود. درحالی‌که میلگردهای A3 ,A4 به دلیل مقاومت بیشتری که دارند، در بخش فندانسیون ساختمان به‌کار می‌روند. قیمت میلگرد آجدار نیز مانند سایر محصولات فولادی به عوامل مختلفی مانند قیمت روز آهن، دلار، ارز، شرایط اقتصادی و… بستگی دارد.

خلاصه

به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که میلگردها یکی از مصالح پرکاربرد و مهم در ساختمان‌سازی هستند که در انواع مختلفی تولید می‌شوند، به همین دلیل نیز کاربرد و قیمت آن‌ها باهم یکسان نیست. از هرکدام از این محصولات در بخش‌هایی از ساختمان استفاده می‌شود. قیمت میلگرد آجدار نسبت‌به قیمت میلگرد ساده کمی بیشتر است. باوجوداین به دلیل داشتن آج روی سطح این نوع میلگردها، آن‌ها در ساختمان‌سازی بیشتر استفاده می‌شود. به منظور خرید انواع میلگرد ساده و آجدار، کلاف ساده ، کلاف آجدار و انواع تیرآهن با آهن 118 از طریق تماس با شماره 37924-021 در ارتباط باشید و یا به وب سایت https://ahan118.com/  مراجعه کنید.

 

 

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا