امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

رکورد خرید گندم در خوزستان شکسته شد

اهواز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خرید تضمینی گندم استان از مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن گذشت و رکورد خرید گندم سال های قبل استان شکسته شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید رحمت الله پریچهر پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: به همت کشاورزان و تلاش شبانه‌روزی دست‌اندرکاران این عرصه کار برداشت و خرید تضمینی گندم در خوزستان به اوج خود رسیده است.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه رکورد خرید گندم در استان نسبت به سنوات قبل شکسته شده است، اضافه کرد: تاکنون یک میلیون و ۴۴۷ هزار و ۳۲۴ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده و این روند همچنان ادامه دارد.

پریچهر تصریح کرد: از این میزان گندم خریداری شده در خوزستان ۸۸۹ هزار و ۲۰۰ تن توسط (اتحادیه تعاون روستایی) و ۵۵۸ هزار و ۲۰۰ تن نیز توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی و بخش خصوصی خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: با استقبال بی نظیر کشاورزان استان برای تحویل محصولات خود مراکز دولتی، خرید گندم به بیش از ۵۲ هزار و ۳۰۵ تن در روز رسیده است.

پریچهر اظهار کرد: تاکنون بیش از ۵۰۹ هزار و ۹۸ تن گندم از مراکز خرید به سیلوهای استاندارد داخل و خارج از خوزستان و استان‌های نیازمند حمل و ارسال شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا