امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

خرید بیش از ۱.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خوزستانی

اهواز- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از تداوم خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امید جهان نژادیان ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به اینکه خرید گندم در خوزستان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۵۶۷ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

همچنین بخوانید

وی بیان کرد: از این میزان گندم خریداری شده در استان ۹۳۰ هزار و ۱۹۷ تن توسط مباشر (اتحادیه تعاون روستایی) و ۵۸۶ هزار و ۳۷۰ تن نیز توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی و بخش خصوصی خریداری شده است.

جهان نژادیان تصریح کرد: تاکنون بیش از ۵۵۰ هزار و ۷۲۴ تن گندم از مراکز خرید به سیلوهای استاندارد داخل و خارج استان و استان‌های نیازمند حمل و ارسال شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به استقبال کشاورزان برای تحویل محصولات خود به مراکز خرید دولتی بیان کرد: در حال حاضر خرید گندم به ۳۵ هزار و ۱۶۷ تن در روز رسیده است.

جهان نژادیان به پیگیری و دستورات ویژه استاندار خوزستان مبنی بر پرداخت مطالبات کشاورزان اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۹ هزار میلیارد تومان به صورت علی‌الحساب و از طریق بانک عامل (کشاورزی) به حساب کشاورزان استان واریز شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا