امور زیربناییراه و ساختمان

قیمت بلیت اربعین از تهران ٨ میلیون تومان تصویب شد/ از مشهد ٩.۵ میلیون تومان


به گزارش خبرنگار اقتصادی، محمد محمدی‌بخش در نشست خبری سفرهای اربعین دربا ه قیمت بلیت هواپیما در مسیر نجف و بغداد در ایام اربعین اظهار داشت: باید توجه داشت که فرودگاه بغداد و نجف از گرانترین فرودگاه‌های منطقه هستند و امسال هم محدودیت‌هایی را اضافه کردند که هزینه تمام شده بیشتر می‌شود .

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن دمای هوا و محدودیت‌هایی که ایجاد می‌کند و همچنین قیمت‌های فرودگاه نجف و بغداد، قیمت بلیت رفت و برگشت از مبدا تهران هشت میلیون تومان در نظر گرفته شده است و  قیمت بلیت در مسیر مشهد و عراق ٩.۵ میلیون تومان مصوب شده‌است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال گذشته بخش حمل و نقل هوایی ٢۵١ هزار زائر حسینی را جابه جا کرد، گفت: آماده برگزاری سفرهای ایمن در ایام اربعین هستیم و ماه‌ها برای انجام این پروازها برنامه ریزی شده است. 

رییس سازمان هواپیمای کشوری با بیان اینکه پروازها با دو مقصد بغداد و نجف انجام می‌شود، یادآور شد: امسال یکی از موضوعات مهم در برقراری پروازهای اربعین گرمای هوا و دمای بالای ۵٠ درجه است که محدودیت‌هایی برای ما ایجاد می‌کند. 

محمدی‌بخش افزود: ٢۴ ساعتها پاسخگوی تقاضای مردم در این ایام خواهیم بود و پیش فروش بلیت به صورت پلکانی انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در هفته ١۵٠ پرواز به عراق انجام می‌شود که در رفت و برگشت این پروازها به ٣٠٠ پرواز در هفته می‌رسد. 

همچنین در ادامه این نشست، شمس‌الدین فرزادی‌پور، مدیرعامل هما با بیان اینکه آماده‌ بزرگترین واقعه یعنی اربعین و سفرهای اربعین هستیم، گفت: با ظرفیت بالاتری نسبت به سال گذشته و با ظرفیت ٢۵ درصدی ناوگان به زائران حسینی خدمات ارایه می‌دهیم و برای اولین بار تیم کامل از ایران ایر (هما) در فرودگاه نجف مستقر می ‌شود

وی با اشاره به کاهش قیمت بلیت در پروازهای یک سر خالی در اربعین ابراز داشت: تلاش می کنیم در پروازهایی که ظرفیت خالی برمی گردند قیمت‌ها را کاهش دهیم تا مدیریتی در زمان سفر به اربعین انجام شود.

همچنین در ادامه این نشست، سعید چلندری، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از پروازهای اربعین از فرودگاه امام و ترمینال سلام انجام می شود، گفت: سال گذشته ٨٠ درصد از پروازها اربعین و حدود ٣٠ درصد پروازهای حج از طریق فرودگاه امام انجام شد و ١٨٠ هزار زائر حسینی از فرودگاه جابه‌جا شدند که امسال آمادگی جابه جایی زائران تا ٢۵٠ هزار نفر را داریم.

وی با بیان اینکه پارگینگ محوطه ترمینال سلام ظرفیت ۶٠٠٠ خودرو را دارد، عنوان کرد: برنامه جابه‌جایی زائران از ترمینال سلام تا میدان آزادی را در دستورکار داریم و چند دستگاه اتوبوس مستقر خواهد شد.

همچنین در ادامه این نشست، رضا نخجوانی، سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: ۵٣ فرودگاه کشور زیرمجموعه شرکت فرودگاههاست که از این تعداد ٩ فرودگاه بین‌المللی و ٣۵ فرودگاه هم مرز هوایی است. سال گذشته از  ٢٠ فرودگاه زائران به عراق اعزام شدند که امسال این تعداد به ٢۵ فرودگاه افزایش پیدا کرده است.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا