امور زیربناییراه و ساختمان

استفاده از اتوبوس‌های اجاره‌ای از پاکستان و ترکیه برای ایام اربعین


به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، شهریار افندی‌زاده در نشست خبری سفرهای اربعین با بیان اینکه ستاد مرکزی اربعین ١٨ کمیته دارد که یکی از این کمیته‌ها حمل و نقل و سوخت است، اظهار داشت: جلسات اربعین در ستاد مرکزی از بهمن ماه سال گذشته شروع شده است و تمهیدات لازم دیده شده است.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: سال گذشته ٣ میلیون و ۵٠٠ هزار زائر از طریق شقوق مختلف حمل و نقل جاده‌ای جابه‌جا شدند که ۹۰ درصد آن از طریق جاده‌ای بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کمبود ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ناوگان اتوبوسی گفت : سال گذشته قرار بر این بود که در این ایام از ناوگان ارگان‌و دستگاه‌های مختلف استفاده کنیم اما تنها وزارت صمت و نفت  ناوگان خود را در اختیار زائران حسینی قرار دادند.

وی از استفاده از اتوبوس‌های استیجاری از کشورهای پاکستان و ترکیه برای ایام اربعین امسال خبر داد و گفت: امسال قرار بر این است که از ناوگان اتوبوسی کشورهای پاکستان و ترکیه استفاده کنیم که البته اتوبوس‌های پاکستانی فقط برای جابه جایی‌ زائران این کشور از ایران خواهد بود که البته فرمان این اتوبوس‌ها سمت راست قرار دارد که تمهیداتی هم در این باره دیده شده‌است.

افندی‌زاده با اشاره به امکان واردات اتوبوس اظهار داشت: به دنبال واردات ٢ هزار دستگاه اتوبوس از کشورهای خارجی هستیم و فردی با داشتنی کارت بازرگانی می تواند نسبت به واردات اقدام کند و با ثبت سفارش وارد می‌شود البته این واردات شاید به ایام اربعین نرسد اما به هر حال امکان واردات هواپیماهای ۵ سال کارکرده وجود دارد و با واردات این تعداد اتوبوس تحولی در این زمینه ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه امکان سفر با خودروهای شخصی به سمت پایانه‌های مرزی وجود دارد، گفت: در پایانه‌های مرزی پارکینگ‌ها را توسعه دادیم و  ناوگان اسنپ و تپسی می‌توانند این سفرها را انجام دهند البته در سال گذشته ۵٠ درصد ترددها از پایانه مهران انجام شد از این رو امکانات در این پایانه افزایش پیدا کرد:

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به افزایش دوره سفر اربعین در سال جاری ادامه داد: ایام اربعین امسال از ابتدای صفر تا ٢۵ صفر انجام و از ٢٧ مرداد تا ٢٠ شهریور انجام می‌شود و گرما امسال بیشتر از سال گذشته است و به دنبال آن خدمات رسانی هم افزایش پیدا می‌کند .

افندی‌زاده از پیش فروش بلیت قطار، هواپیما و اتوبوس به صورت پلکانی در این ایام خبر داد و گفت: پیش‌یینی می‌شود امسال ۴ میلیون نفر زائر حسینی جابه جا شوند.

وی همچنین از احتمال جابه‌جایی‌های دریایی زائران حسینی خبر داد و گفت: در بحث حمل و نقل دریایی با بصره هنوز به توافق نرسیدیم اما اگر موافق باشند، سفرهای دریایی هم برقرار خواهد شد.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا