ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

توجه به هوشمندسازی حوزه صنعت ضروری است 

وزیر ارتباطات فناوری و اطلاعات گفت: هوشمندسازی در حوزه صنعت موضوع مهمی است که توجه به آن بهره‌وری را ارتقا خواهد داد و منجر به افزایش تولید و کیفیت خواهد شد.

عیسی زارع‌پور در جشن احیای ۹۲ واحد صنعتی استان  که امروز ۷ شهریور ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهار کرد: یکی از وعده‌های دولت سیزدهم این است که رونق به صنعت بازگردانده شود، ما در گذشته صاحب صنایع بسیار بزرگی بودیم که متأسفانه برخی از  آنان دچار آسیب شدند و لازم است که به این حوزه توجه جدی صورت گیرد. 

همچنین بخوانید

وی افزود: شرکت کنتورسازی قدمت ۵۵ ساله دارد و جزو تأمین‌کنندگان اصلی است و با این میزان شتابی که دارد باید به یکی از  قطب‌های تولید کننده کنتور تبدیل شود و امیدواریم که کنتورسازی بتواند تا پایان دولت به اهدافی که دارد برسد. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه اگر بتوانیم محصول صنعتی را صادر کنیم آن صنعت را تضمین کرده‌ایم، بیان کرد: امیدواریم که رونق به تولید بازگردد و امروز از اینکه شاهد تحقق قول‌های دولت درباره احیای واحدهای راکد هستیم بسیار خرسندیم. 

وی عنوان کرد: امیدواریم در کشور هیچ واحد تعطیل و راکد وجود نداشته باشد و گره‌های بزرگ باز شود؛ تولید بر مبنای صاردرات تنها موردی است که می‌تواند کشور را از وضعیت فعلی نجات دهد. 

زارع‌پور گفت: در استان قزوین اپراتورهای شاتل و ایرانسل برای توسعه فیبر نوری در حال انجام اقداماتی هستند، سرعت نزدیک به ۹۰۰ مگابیت در دانلود و آپلود می‌تواند در این استان تحول ایجاد کند و خوشبختانه امروز توسعه این پروژه ملی در استان قزوین آغاز شد. 

وی بیان کرد: برای هوشمندسازی ارتباطات نیازمند نسل پنجم صنعت هستیم فناوری‌های نسل پنجم توسط اینترنت فیبری رقم می‌خورد؛ زیرساخت تحول در همه استان‌ها باید فراهم شود چراکه توسعه ساخت فناوری نسل پنجم الگوی خوبی برای واحدهای صنعتی است. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان عنوان کرد: هوشمندسازی در حوزه صنعت موضوع مهمی است که توجه به آن بهره‌وری را ارتقا خواهد داد و منجر به افزایش تولید و کیفیت خواهد شد. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا