امور زیربناییراه و ساختمان

تحقق وعده مسکنی دولت ۵ هزار هزار میلیارد تومان پول می‌خواهد

رییس فراکسیون راهبردی مجلس اظهار داشت: این دولت ساخت سالانه یک میلیون مسکن را هدف‌گذاری کرده که ساخت ۴ میلیون واحد درسال ۴ سال به ۵ هزار همت پول نیاز دارد که این رقم دو برابر بودجه عمومی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا میرتاج‌الدینی در همایش راهبردهای اقتصاد مسکن، انبوه‌ساری و معماری پایدار اظهار داشت: امروز که همه تلاش‌ها بر این است که موضوع مسکن به عنوان نیاز اصلی مردم را تامین کنیم، در منطقه‌ای در دنیا خانه مردم بر سر آنها ویران می‌شود و فلسطینیان که ٧۵ سال است از خانه خود رانده شده‌اند در مقام دفاع مسلم از حقوق خود برخاستند. اما جواب آنها بمب‌های ١٠ تنی بود که طبق اذعان خود اسراییل در این چند روز اخیر، ۴ هزار تن بمبی در محدوده کوچک نوار غزه ریختند و چقدر کودک مظلوم و غیر نظامی به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه مسکن موضوع اصلی نظام ما است و در قانون اصول متعددی در بر این موضوع تاکید کرده که تمام ایرانی‌ها باید خانه‌دار شوند، گفت: یکی از موضوعاتی که پا به پای انقلاب پیش رفت، مسکن بوده و از همان ابتدا بنیاد مسکن برای تامین مسکن محرومان تاسیس شد و خدماتی در طول این سالها داشته است . در سالهای اول انقلاب تقسیم مسکن بین آحاد مردم آغاز شد و ابتدا از ارایه زمین به خانواده‌های ١٠ نفره شروع شد و در سراسر کشور زمین به مردم توزیع می‌شد و هرچه جلوتر می‌‍رفتیم طرح‌های جدید ارایه می‌شد .

همچنین بخوانید

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا