امور زیربناییراه و ساختمان

تزریق ٢٠ هزار میلیارد تومان قیر رایگان به پروژه‌های عمرانی در آینده نزدیک

در بودجه ٢٠ هزار میلیارد تومان قیر تهاتری در نظر گرفته شده و میزان ٢٠ هزار میلیارد تومان می‌توان از قیر استفاده کرد که ۴٩ درصد آن متعلق به پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی و ٢٠ درصد برای پروژه‌های بنیاد مسکن در نظر گرفته شده‌است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، مهرداد بذرپاش در جمع خبرنگاران در حاشیه نمایشگاه قیر و آسفالت با بیان اینکه قیر در کیفیت آسفالت فاکتور بسیار مهمی است، اظهار داشت: در کشورمان بیش از ۶ میلیون تن قیر تولید می‌شود که ۴ میلیون تن آن صادرات می‌شود حدود ٢.۵ میلیون تن از قیر مصرف داخلی می‌شود با صادرات مخالفتی نداریم اما خواسته ما این است که اولویت با تامین نیاز داخل باشد تا با کمبود مواجه نشویم چراکه این کمبود منجر به افزایش قیمت می‌شود.

وی ادامه داد: قیر تهاتری در قانون بودجه برای پروژه‌های عمرانی و عمومی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و اگر با کمبود قیر مواجه شویم پیمانکاران به ناچار با قیمت بالاتری قیر مورد نیاز را تامین می‌کنند. در این باره در مجمع تشخیص مصلحت ایراداتی مطرح شد و در جلسات این موضوعات رفع ابهام شد و در مسیر شورای نگهبان و مجلس قرار دارد تا بتوانیم هر چه زودتر قیر تهاتری را در پروژه‌های عمرانی تزریق کنیم.

همچنین بخوانید

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا