انرژی

آغاز بخشی از عملیات اجرایی پروژه خط انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان

با حضور مدیرکل بحران شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، بخشی از عملیات اجرای پروژه خط انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان به طول ۸۱۰ متر و با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال ۲۳ آبان ماه آغاز شد.

مدیرکل بحران شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این مراسم که امروز، ۲۳ آبان برگزار شد، اظهار کرد: بحث رفع تنش آبی در استان‌های کشور را شروع کردیم و افتخار می‌کنیم که استان کرمان، پایتخت مقاومت در اولویت این برنامه قرار گرفت.

همچنین بخوانید

اکبری افزود: در این استان نگرانی‌ها و دغدغه‌های فراوانی بابت تنش آبی وجود دارد و امیدواریم با اجرای این پروژه آب آشامیدنی اهالی این استان فراهم و بحران تنش آبی رفع شود.

وی بیان کرد: با اجرای پروژه خط انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان، تابستان ۱۴۰۳ تنش آبی برطرف خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: طی جلسه‌ای که اول آبان ماه به اتفاق استاندار کرمان در وزارت نیرو داشتیم، مقرر شد آبرسانی به رفسنجان از خط انتقال آب خلیج فارس اجرا و در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

علیرضا عبدیان افزود: توسط دو شرکت دو فاز پروژه ۲۱ کیلومتری و چهار کیلومتری خط انتقال اجرا شد و امروز هم قرار است فاز سوم این پروژه با متراژ ۸۱۰ متر توسط شرکت آب و فاضلاب کشور و اعتبار ۲۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات تنش آبی اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: این لوله خط انتقال قرار است به مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی رفسنجان متصل شود تا کمبود آب آشامیدنی و تنش آبی در تابستان رفع شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا