صنعت، معدن، تجارت

تغییر اعضای انجمن نظارت بر انتخابات با هدف وقت‌کشی

عضو اتاق بازرگانی ضمن اشاره به اینکه ۱۸ نفر در انتخابات ریاست اتاق شرکت کرده‌اند، گفت: اقدام اخیر هیات رییسه مبنی بر تغییر اعضای انجمن نظارت با هدف ایجاد اخلال در روند انتخابات صورت گرفت.

به گزارش آرمان اقتصادی، در حالی که روز نخست بهمن‌ماه به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات ریاست اتاق بازرگانی ایران اعلام شده است، برخی در تلاشند این انتخابات به تعویق بیفتد. از روز گذشته خبری مبنی بر تغییر اعضای انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران و فراخوان برگزاری انتخابات مجدد منتشر شده است؛ این در حالی است که پیش از این، مرحله فراخوان از سوی انجمن نظارت انجام شده بود و روز گذشته نیز، مهلت پایانی برای ثبت‌نام داوطلبان تعیین شده بود.

تغییر اعضای انجمن نظارت بر انتخابات با هدف وقت‌کشی

برخی اعضای اتاق بازرگانی معتقدند این اقدامات از سوی هیأت رئیسه اتاق به منظور ایجاد تعویق و تأخیر در روند برگزاری انتخابات صورت می‌گیرد. امیرحسین کاوه، عضو اتاق بازرگانی در این خصوص به خبرنگار مهر می‌گوید: شورای انجمن نظارت جزو ارکان اتاق نیست و فقط در زمان برگزاری انتخابات، این انجمن تشکیل می‌شود. آخرین انجمن نظارتی که تشکیل شد، انجمن نظارت بر دهمین انتخابات اتاق بازرگانی بود.

وی افزود: اعضای انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ۵ نفر هستند که ۴ نفر حکم خود را از رئیس اتاق و یک نفر نیز حکم خود را از وزیر صمت دریافت می‌کند. در حال حاضر با توجه به مصوبه شورایعالی نظارت مبنی بر ابطال انتخابات ریاست اتاق بازرگانی، مقرر شد انتخابات مجدداً برگزار شود.

این عضو اتاق بازرگانی اظهار داشت: در حال حاضر به چند دلیل نمی‌توان انجمن نظارت بر انتخابات جدید تشکیل داد؛ دلیل اول این است که اکنون انتخابات دهم باید برگزار شود و اگر زمان انتخابات یازدهم فرا برسد، رئیس اتاق ایران و وزیر صمت می‌تواند اعضای جدید انجمن نظارت بر انتخابات را معرفی کنند.

اصلاً رئیسی وجود ندارد که اعضای انجمن تعیین کند

کاوه ادامه داد: اما در حال حاضر انتخابات دهم باید برگزار شود نه یازدهم؛ بنابراین اگر اتاق بازرگانی قبول دارد که انجمن نظارت بر انتخابات را رئیس اتاق تعیین کند، تشکیل همان انجمن نظارت انتخابات دهم قانونی است و باید شکل گیرد. از طرفی هم اکنون رئیس اتاق عزل شده است، پس در حال حاضر اصلاً رئیسی وجود ندارد که برای انجمن نظارت بر انتخابات حکمی صادر کند.

وی ضمن اشاره به روند معرفی انتخاب اعضای انجمن نظارت بر انتخابات بیان کرد: همچنین تا زمانی که وزیر صمت نماینده خود را برای انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی معرفی نکند، تشکیل این انجمن قانونی نخواهد بود چرا که دو رکن رئیس اتاق بازرگانی و وزیر صمت باید به طور همزمان اعضای این انجمن را مشخص کنند.

این عضو اتاق بازرگانی از اقدامات مخرب هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و ایجاد اخلال در روند برگزاری انتخابات ریاست اتاق ایران انتقاد کرد و گفت: به نظر می‌رسد این اقدامات بیشتر با انگیزه وقت تلف کردن و زمان خریدن انجام می‌شود، در این بین، حقوق اعضای اتاق بازرگانی تضییع می‌شود و وضعیت اتاق همچنان بلاتکلیف می‌ماند.

کاوه ادامه داد: ما به‌عنوان اعضای اتاق بازرگانی هرچه سریع‌تر تعیین تکلیفمان را از هیئت‌رئیسه خواستار هستیم؛ بایکوت اتاق بازرگانی باعث می‌شود که این اتاق خاصیت خود را از دست بدهد. همچنین باید بگوییم که اتاق بازرگانی رئیس محور نیست که در هر دوره‌ای رئیس خوب یا بد داشته باشد. هم اکنون وقت در حال تلف‌شدن است و کارهای بسیاری روی زمین‌مانده است.

ثبت‌نام ۱۸ داوطلب برای ریاست اتاق ایران

وی ضمن اشاره به اینکه مانعی برای حضور آقای سلاح‌ورزی در دیگر سمت‌های اتاق بازرگانی وجود ندارد، بیان کرد: اتاق بازرگانی دارای چندین پست متفاوت است و آقای سلاح‌ورزی در پست‌های دیگر و نیز انتخابات اتاق بازرگانی دیگر استان‌ها می‌توانند مشغول به کار شوند و هیچ‌کس مانع حضور ایشان در بخش‌های دیگر نخواهد بود.

این عضو اتاق بازرگانی در پایان گفت: ۱۸ نفر در این انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند و از آنجایی که صلاحیت همه آنان باید توسط وزارت اطلاعات تأیید شود، نامزدها می‌توانند ثبت‌نام خود اعلام کنند اما برای اینکه ما بخواهیم اعلام کنیم در ابتدا باید منتظر تأیید صلاحیت‌ها از طرف واجا باشیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا