امور زیربناییراه و ساختمان

بندر ابوموسی بهمن ماه افتتاح می‌شود/ صادرات بار ایرانی به امارات از بندر ابوموسی

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: بهمن ماه، رییس جمهوری بندر ابوموسی را به افتتاح می‌رساند که این بندر با وسعت ۱۷ هکتار و آبخور ۶.۵ متر می‌تواند پذیرای شناورهای ۷ هزار تنی باشد.

به گزارش آرمان اقتصادی،، پس از ادعای واهی کشور همسایه درباره جزایر سه گانه جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس-  جزایر ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ- این انتقاد به دولت‌های ایران و سیاست‌گذاران در ادوار مختلف مطرح شد که چرا که نیم قرن گذشته نسبت به توسعه ایرانی در این جزایر و افزایش جمعیت اقدام نشده‌ است. از این رو برای جبران این غفلت چندین ساله، اقداماتی در حال انجام است که یکی از آنها اختصاص اراضی رایگان به متقاضیان برای سکونت در جزیره ابوموسی بوده و همچنین به توسعه بندر موجود با حداقل استانداردهای بندری در این جزیره اقدام شده و به‌زودی بندر باری و مسافری ابوموسی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

مرتضی سالاری، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره راه‌اندازی بندر جزیره ابوموسی اظهار داشت: بهمن ماه رییس جمهوری بندر ابوموسی را به افتتاح می‌رساند که این بندر با وسعت ۱۷ هکتار و آبخور ۶.۵ متر می‌تواند پذیرای شناورهای ۷ هزار تنی باشد.   

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا