امور زیربناییراه و ساختمان

بندر ابوموسی بهمن ماه افتتاح می‌شود

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: بهمن ماه، رییس جمهوری بندر ابوموسی را به افتتاح می‌رساند که این بندر با وسعت ۱۷ هکتار و آبخور ۶.۵ متر می‌تواند پذیرای شناورهای ۷ هزار تنی باشد.

مرتضی سالاری، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره راه‌اندازی بندر جزیره ابوموسی اظهار داشت: بهمن ماه رییس جمهوری بندر ابوموسی را به افتتاح می‌رساند که این بندر با وسعت ۱۷ هکتار و آبخور ۶.۵ متر می‌تواند پذیرای شناورهای ۷ هزار تنی باشد.   

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه بندر ابوموسی جنوبی‌ترین بندر کشور محسوب می‌شود که موقعیت بسیار استراتژیکی دارد، ادامه داد: این بندر با هدف پشتیبانی از جزیره ابوموسی و حمل و نقل اهالی جزیره افتتاح می‌شود و البته بندری در این جزیره وجود داشت اما برای یک بندر فعال یکسری از الزامات تعریف شده و باید این الزامات در این بندر دیده می‌شد. این حداقل‌ها در این جزیره و بندر فعلی ابوموسی وجود نداشت، از این رو سازمان بنادر زیرساخت‌های دریایی و بندری را با اعتبار بیش از ۳ هزار میلیارد ریال ایجاد کرده و ساختمان مرجع دریایی و ترمینال مسافری دریایی و کریدور مسافری ساخته شده‌ است.  

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا