ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اعطای نشان «هوشا» به ۶۰ اسباب‌بازی/پیشی‌گرفتن صادرات از واردات در حوزه بازی

رئیس شورای نظارت بر اسباب‌بازی با بیان این‌که در کمیسیون این شورا ۶۰ اسباب‌بازی مورد بررسی قرار گرفت، گفت: یک مورد موفق به دریافت نشان طلا شد و مابقی نشان نقره و برنز دریافت کردند.

به گزارش آرمان اقتصادی، آیدین مهدی‌زاده در نشست خبری که در حاشیه دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی برگزار شد، با بیان اینکه شورای نظارت بر اسباب‌بازی ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است، گفت: این شورا در کنار نظارت بر اسباب بازی، از آنجایی که یک نهاد فرادستگاهی است، در زمینه تدوین سیاست‌ها فعال است.

همچنین بخوانید

وی با اشاره به تشکیل نهاد اعتبارسنجی تخصصی اسباب بازی، یادآور شد: در این نهاد یک کمیسیون ویژه برای ارزیابی اسباب بازی از یک سال قبل در آن آغاز به کار کرد و در آن با ارزیابی اسباب‌بازی‌های ساخته شده، نشان «هوشا» را در ۳ سطح طلا، نقره و برنز به اسباب بازی‌ها اعطا می‌کند.

رئیس شورای نظارت بر اسباب‌بازی، یادآور شد: تاکنون ۱۰ جلسه از این کمیسیون برگزار شده و طی آن ۶۰ اسباب‌بازی مورد ارزیابی قرار گرفت و نشان «هوشا» را دریافت کرده‌اند.

به گفته وی، از این تعداد اسباب‌بازی مورد ارزیابی، یک اسباب‌بازی با عنوان «مغزینه» حائز نشان طلا شد و مابقی حائز نشان «هوشا»ی نقره و برنز شدند.

مهدی‌زاده با بیان اینکه تاکنون اعطای این نشان به صورت پایلوت بوده است، گفت: ولی اکنون به صورت رسمی در سایت شورا بارگذاری شده است.

وی با اشاره به آمارهای صادرات و واردات اسباب بازی، گفت: طبق آمارهای رسمی در سال گذشته ۲۰ میلیون تومان واردات اسباب‌بازی و ۳۰ میلیون تومان صادرات آن را داشتیم و پیشی گرفتن میزان صادرات از واردات جای امیدواری دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا