انرژی

فاز دوم پست برق GIS شهرستان کارون به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: فاز دوم طرح دائم پست برق GIS خزامی در شهرستان کارون به ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر به بهره‌برداری رسید.

علی اسدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: فاز دوم طرح دائم پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت GIS خزامی در شهرستان کارون برق‌دار و وارد مدار شد.

وی با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه ۲۰۵۸ میلیارد ریال بوده است، عنوان کرد: این پروژه یکی از پروژه‌های اولویت‌دار و حیاتی برای گذر از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳ بوده است که نقش موثری در پایداری برق شهرستان کارون و اهواز خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: ایجاد ظرفیت جدید جهت برق‌رسانی به پروژه‌های جاری و آتی در بخش‌های کشاورزی و پرورش ماهی و تامین برق مشترکین جدید خانگی و عمومی شهرستان کارون، افزایش ضریب اطمینان و بهبود پایداری شبکه برق منطقه و متعادل‌سازی و کاهش بارگیری پست‌های پربار منطقه از جمله مهدیس و اهواز جنوبی از مهم‌ترین اهداف بهره‌برداری این پروژه است.

اسدی افزود: پست‌های GIS این شرکت با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا ساخته می‌شوند و در مقابل آلودگی‌های محیطی خوزستان مقاوم هستند.

وی بیان کرد: فاز اول پست برق GIS خزامی به ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر و ارزش سرمایه‌گذاری ۱۶۲۰ میلیارد ریال پیش از این به بهره‌برداری رسیده و در حال حاضر ظرفیت این پست به ۱۰۰ مگاولت آمپر رسیده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: از مهرماه ۱۴۰۲ تاکنون و با احتساب ظرفیت این پست، ۱۳۰ مگاولت آمپر در بخش انتقال و فوق توزیع به ظرفیت شبکه تحت نظارت این شرکت در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا