انرژی

کاهش زمان خاموشی با نصب ۱۷۱ دستگاه کلید جداساز برق در اهواز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: در راستای پایداری هرچه بیشتر شبکه و افزایش قدرت مانور و کاهش مدت زمان خاموشی روی شبکه برق فشار متوسط ۳۳ هزار ولت تعداد ۱۷۱ دستگاه کلید جداساز در کلانشهر اهواز با اعتبار بیش از ۳۴ میلیارد ریال نصب شد.

عبدالحمید عباس شیاری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در راستای پایداری هرچه بیشتر شبکه و افزایش قدرت مانور و کاهش مدت زمان خاموشی روی شبکه برق فشار متوسط ۳۳ هزار ولت تعداد ۱۷۱ دستگاه کلید جداساز در کلانشهر اهواز با اعتبار بیش از ۳۴ میلیارد ریال نصب شد.

وی با بیان اینکه گرمای شدید هوا و از همه مهمتر همزمانی گرما و اوج‌گیری مصرف، زمینه بروز حوادث را تشدید می‌کند، افزود: تامین برق مطمئن و پایدار از مهمترین اهداف ما در راه خدمت‌رسانی به مردم است که با توجه به موقعیت جغرافیایی ما این رسالت برای ما دو چندان می‌شود.

شیاری عنوان کرد: بعضا ضرورت دارد عملیات پراکنده‌ای در جهت حفظ و پایداری شبکه انجام شود که در این خصوص با نصب کلیدهای جداساز روی طول خط شبکه فشار متوسط، عملا در زمان انجام عملیات فنی و یا بعضا بروز حوادث ناخواسته و یا بحران، امکان تفکیک نقطه آسیب دیده از مابقی طول خط فراهم شده و جغرافیای کمتری متاثر از قطع برق خواهند شد.

شیاری ادامه داد: در این راستا با نصب تعداد ۱۷۱دستگاه کلید جداساز روی خطوط فشار متوسط ۳۳هزار ولت علاوه با افزایش قدرت مانور شاهد پایداری هرچه بیشتر شبکه برق و کاهش مدت زمان خاموشی‌های با برنامه و بدون برنامه روی خطوط تامین کننده برق مشترکین خواهیم بود.

وی گفت: این پروژه توسط گروه‌های ویژه کار با خطوط برقدار و با اعتبار بیش از ۳۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و از محل منابع داخلی، اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا