انرژی

شرایط تولید و فروش محصولات دانش‌بنیان‌ فراهم شود/ تولید کامپاندهای "سی آر ای" برای اولین‌بار

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: دانش‌بنیان‌ها از صنایع استان انتظار زیادی ندارند، بلکه تنها انتظار فراهم شدن شرایط برای تولید و فروش محصول است تا نیاز صنایع حساس از جمله صنایع نفت از سوی دانش‌بنیان‌ها تامین شود.

بهرام تختایی نیا مدیرعامل شرکت نانو مواد خاکستری در حاشیه نمایشگاه صنعت نفت خوزستان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: شرکت نانو مواد خاکستری یک شرکت دانش‌بنیان بومی فعال در استان خوزستان است که تلاش دارد تا با استفاده از توان و ظرفیت نخبگان استان خوزستان و جلوگیری از خروج این نخبگان زمینه تولید محصولاتی را فراهم کند که منجر به تامین نیاز صنایع مختلف به ویژه صنعت نفت و حفاری شود.

وی با اشاره به دستاوردهای تولیدی این شرکت دانش‌بنیان افزود: موفق شده‌ایم برای اولین‌بار در جهان به تولید کامپاندهای “سی آر ای” مخصوص تیوبینگ لوله‌های حفاری چاه‌های نفت را تولید کنیم و همچنین سومین کشور جهان هستیم که آنتی سیز (Anti-Seize) را در ۵ پایه مختلف تولید کرده‌ایم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان عنوان کرد: بروکراسی‌های اداری و موارد مشابه به آن از مهمترین چالش‌های دانش‌بنیان‌ها در مواجهه با شرکت‌های بزرگ نفتی است که انتظار داریم مسئولان با رفع این چالش‌ها زمینه و بستر را برای فعالیت دانش‌بنیان‌ها هموارتر کنند.

تختایی نیا ادامه داد: یک شرکت دانش‌بنیان از صنایع استان انتظار زیادی ندارد بلکه تنها انتظار فراهم شدن شرایط برای تولید و فروش محصول است تا چنین شرکت‌هایی بتوانند به حیات خود ادامه دهند و به خلق محصولاتی بپردازند که در نتیجه نیاز صنایع حساس از جمله صنایع نفت را تامین کنند.

وی ادامه داد: دانش‌بنیان‌ها و نخبگان نباید برای فروش محصولات خود التماس کنند بلکه باید حمایت‌هایی از سوی شرکت‌های بزرگ و مسئولان انجام شود تا این شرکت‌ها به فکر گسترده‌تر کردن فعالیت‌ها و ارتقای کیفی محصولات خود باشند.

مدیرعامل شرکت نانو مواد خاکستری با اشاره به همکاری با شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: صنایع بزرگ از جمله شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با توجه به قوانینی که در بحث حمایت از دانش‌بنیان‌ها وجود دارد در حد توان و تا سقف معاملات متوسط از اختیار خود استفاده کرده و با ترک تشریفات کارها را به دانش‌بنیان‌ها بسپارند.

وی افزود: با مجموعه مناطق نفتخیز جنوب همکاری‌های بسیار خوبی داریم و در حال انجام طرح‌های پژوهشی هستیم. در این زمینه محصولی با عنوان سیمان کامپوزیتی داریم که دارای انعطاف‌پذیری و کرنش بسیار بالایی است و در صورت پیشبرد طرح شاهد انعقاد قرارداد پژوهشی این طرح با مناطق نفتخیز جنوب خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا