امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

خودکفایی در تولید کودهای فسفات و پتاس تا ۳ سال آینده

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران گفت: کشور در تولید کود ازته خودکفا است و در بخش کود فسفات و پتاس هم در مدت ۳ سال آینده با ۳۰ پروژه خودکفایی محقق خواهد شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی محمد حسینی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران از تأمین و تدارک ۸۷ درصد کود استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: یکی از الزامات تحقق برنامه جهش تولید، تأمین و توزیع کودهای شیمیایی است و برنامه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بهبود عملکرد تولید و ارتقا کیفیت تولید با تأمین به موقع نهاده‌های کشاورزی است.

وی افزود: افزایش ۳۰ درصدی تولید گندم در سال گذشته مدیون تأمین و توزیع به موقع کود بوده و این روند در سال جاری ادامه پیدا می‌کند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران گفت: از میزان ۵۲ هزار و ۶۲۲ تن سهمیه ابلاغی استان تا کنون ۴۵ هزار و ۷۸۱ تن آماده تدارک و بالغ بر ۴۲۰۰ تن در بین کشاورزان توزیع شده است.

وی درباره خودکفایی کودهای شیمیایی گفت: علیرغم تحریم‌ها ۸۸ درصد نیاز کودهای یارانه‌ای کشور توسط شرکت‌های داخلی و دانش بنیان تأمین می‌شود، به گونه‌ای که ما در کود ازته خودکفا هستیم و در بخش کود فسفات و پتاس هم در مدت ۳ سال آینده با ۳۰ پروژه خودکفایی محقق خواهد شد.

حسینی در پایان اظهار کرد: ذخایر استراتژیک استان مطلوب است و کشاورزان نگران تأمین کود پایان سال نباشند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا