بورسفرابورس

تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان، فرصتی برای اشتغال‌زایی

رئیس کمیته اشتغال کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: قانون جهش تولید دانش‌بنیان توجه ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان دارد و فرصت استثنایی برای تولیدکنندگان و بهره‌مندی از علوم مختلف ایجاد خواهد کرد.

عنابستانی

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا) به نقل از خانه ملت، علی اصغر عنابستانی با اشاره به تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس یازدهم، اظهار داشت: این قانون توجه ویژه به شرکت‌های دانش بنیان دارد و فرصت استثنایی برای تولیدکنندگان و بهره‌مندی از علوم مختلف خواهد بود، امروز کشور باید به سمت اشتغالزایی و بر مبنای دانش حرکت کند، بی‌تردید ایران نباید از این تحولات جهانی که ریشه در پیشرفت علوم مختلف دارد عقب بماند.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس در مورد کاهش آمار بیکاری تحصیلکرده‌ها نیز گفت: طبق آمار منتشر شده در چند روز گذشته نرخ بیکاری در میان دانش آموختگان دانشگاهی در ۲ سال اخیر از ۱۳.۸ درصد به ۱۱.۴ درصد رسیده و بر این اساس اختلاف در بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی و کل بیکاران به ۳.۵ درصد رسیده است.

رئیس کمیته اشتغال کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که اشتغال از اولویت‌های نخست کشور است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی کشور در مرحله نخست باید تولید کار باشد، در مرحله بعدی بکارگیری افراد متخصص در حوزه‌های مختلف باشد.

ا

عنابستانی با تاکید بر این که با تصویب قانون شرکت‌های دانش‌بنیان نمایندگان اعتبارات ویژه‌ای برای اجرا در نظر گرفتند، توضیح داد: آموزش عالی کشور در حوزه آموزش متناسب با نیاز کشور اقدام به تربیت و پذیرش نیروی متخصص کند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا