انرژی

۴۰ پروژه آبرسانی در خوزستان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از افتتاح ۴۰ پروژه آبرسانی شهری و روستایی در استان با هزینه ۵ هزار و ۵۸۸ میلیارد ریال همزمان با دهه فجر امسال خبر داد.

صابر علیدادی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه بیش از ۱۳۰ هزار و ۴۵۰ نفر از افتتاح این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند، اظهار کرد: برای اجرای این پروژه‌ها در مجموع ۵ هزار و ۵۸۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی شرکت آب و فاضلاب خوزستان سرمایه‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه بهره‌مندی روستاییان از آب شرب سالم و پایدار یکی از مهمترین فعالیت‌هایی است که از ابتدای دولت سیزدهم به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: ۱۲ پروژه شهری در ۷ شهر و ۲۸ پروژه روستایی در ۹۱ روستای خوزستان در آستانه چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی در استان وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند.

علیدادی با بیان اینکه با اقدامات انجام‌شده ۷۶ هزار و ۹۰۰ نفر در شهرهای آغاجاری، اهواز، الوان، اندیمشک، چم گلک، حسینیه و شوشتر از نعمت آب آشامیدنی پایدار برخوردار می‌شوند، به روند توسعه زیرساخت‌ها در روستاهای کشور اشاره و اظهار کرد: با احداث، توسعه، بازسازی خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، ارتقا و بازسازی ایستگاه‌های پمپاژ، احداث و تجهیز چاه‌ها ۵۳ هزار و ۵۵۰ نفر در ۹۱ روستا شهرستان‌های ایذه، باغملک، دزفول، شوش، شوشتر، کارون، کرخه و هندیجان از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند می‌شوند.

وی عنوان کرد: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۱۷۹ کیلومتر توسعه و بازسازی خطوط انتقال و شبکه توزیع، احداث، ارتقاء و بازسازی تاسیسات آبرسانی و ایستگاه‌های پمپاژ به تعداد ۹ باب، احداث و تجهیز ۹ باب چاه آب شرب و احداث و تکمیل ۳ باب مخزن ذخیره آب به ظرفیت کلی ۴۵۰۰ مترمکعب اجرایی شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا