امور زیربناییراه و ساختمان

آمادگی فنی برای اجرای راه‌آهن رشت- آستارا وجود ندارد/ عوارضی‌ در همه آزادراه‌ها الکترونیکی می‌شود

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی اظهار داشت: در سفر اخیر هیات روسی به ایران موضوع انعقاد قرارداد اجرایی راه‌آهن رشت- آستارا در کمیسیون مشترک مطرح نشد. از آنجایی که هنوز آمادگی فنی برای اجرای پروژه وجود ندارد، از این رو، موضوع در کمیسیون مشترک هم مطرح نشد و به زمان دیگری موکول شد.

خیرالله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره تعیین تکلیف انعقاد قرارداد اجرایی راه‌آهن رشت- آستارا با روسیه اظهار داشت: در سفر اخیر هیات روسی به ایران موضوع انعقاد قرارداد اجرایی راه‌آهن رشت- آستارا در کمیسیون مشترک مطرح نشد. از آنجایی که هنوز آمادگی فنی برای اجرای پروژه وجود ندارد، از این رو، موضوع در کمیسیون مشترک هم  مطرح نشد و به زمان دیگری موکول شد.

وی درباره تعیین قیمت نهایی این قرارداد، گفت: برای انعقاد قرارداد اجرایی راه‌آهن رشت- آستارا، روس‌ها باید قیمت نهایی قرارداد را اعلام کنند و روس‌ها هم هنوز قیمت نهایی قرارداد را به شرکت ساخت اعلام نکردند. باید توجه داشت قرارداد راه‌آهن رشت- آستارا قرارداد مهمی است و مذاکرات در این باره با روس‌ها به طور مستمر در حال انجام بوده و این پروژه مهم نیاز به مطالعات دارد که از سمت دو طرف این اقدامات در حال انجام است.  

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا