امور زیربناییراه و ساختمان

اطلاعیه راه‌آهن درباره عدم مجوز قطار افغانستان-ترکیه خلاف واقع است/ بار در خاک ایران متوقف شد + عکس

معاون حمل و نقل کنسرسیوم توسعه ریلی گفت: اگر به این بار اجازه انتقال از این مسیر داده نشود تمام این محموله از کریدور لاجورد منتقل و ترانزیت خواهد شد یعنی از مسیر افغانستان- ترکمنستان- دریای خزر به ترکیه می‌رسد. جمهوری اسلامی ایران ، پیشنهاد تشکیل این کنسرسیوم ذیل وزارت راه و شهرسازی و وزارت امور خارجی را داد تا بار افغانستان به جای عبور از پاکستان و ترکمستان، از مسیر ایران به ترکیه برسد و تشکیل این کنسرسیوم و فعال شدن این کریدور ترانزیتی مورد تاکید مسئولان جمهوری اسلامی ایران هم است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،،‌ چند روز گذشته اعلام شد که اولین قطار ترانزیتی اقغانستان به ترکیه وارد ایران می‌شود و افغانستان کریدور ترانزیتی ایران را برای انتقال این بار انتخاب کرده‌ است. اما طبق خبر رسیده به ایلنا، راه‌اهن جمهوری اسلامی ایران اجازه عبور به این بار را نداد که پس از انتشار این خبر، راه‌آهن آن را تکذیب و اعلام کرد که اساسا باری وارد خاک ایران نشده بود.

همچنین بخوانید

اسنادی به دست ایلنا رسیده که ضمن تایید خبر ایلنا، ادعای راه‌آهن را تکذیب می‌کند. همچنین در این باره مقام مسئول از کنسرسیوم توسعه ریلی در گفت‌وگو با ایلنا نسبت به اتفاقاتی که رخ داده شفاف‌سازی کرده‌ است که البته این اولین واکنش کنسرسیوم توسعه ریلی است و پیش از این هیچ اطلاع‌رسانی رسمی و غیر رسمی در این باره نداشته‌ است.             

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا