بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

امضای تفاهم نامه همکاری میان شناسا و دو مجموعه بین المللی

شرکت شناسا به منظور توسعه برنامه های بین المللی، جذب منابع خارجی، انتقال فناوری و حضور در بازارهای جهانی با یک شرکت مالزیایی، و همچنین یک انجمن جهانی، تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی فناپ، نخستین نشست سرمایه گذاری فناوری با حضور صندوق های سرمایه گذاری مخاطره پذیر کشورهای عضو دی-هشت با رویکرد هم افزایی بین صندوق های مخاطره پذیر کشورهای عضو D8، روزهای ۱۳ و ۱۴ آذرماه جاری در پارک فناوری پردیس برگزار شد.

شرکت شناسا با هدف گسترش شبکه تعاملات بین المللی خود و با برنامه ریزی صورت گرفته در این نشست حضور یافت و نقشی محوری در کمیته علمی این رویداد ایفا کرد.

در حاشیه این نشست که به همت معاونت علمی ریاست جمهوری در پارک پردیس برگزار شد، شناسا دو تفاهم نامه بین‌المللی با انجمن جهانی فرشتگان سرمایه‌گذار (WBAF) و شرکت KMP مالزی به امضا رساند. امضاکنندگان این تفاهم‌نامه‌ها، ضمن امیدواری به دستیابی به مدل عملیاتی قابل اتکا، شرایط را برای همکاری های بیشتر در حوزه‌های نوآوری و فناوری، مناسب ارزیابی کردند.

یکی از پنل های تخصصی این رویداد دو روزه، پنل “سرمایه گذاری جسورانه شرکتی (CVC) و سرمایه گذاری مشترک (Co-Investment)” بود. در این پنل، سه نفر از فعالان حوزه سرمایه گذاری و نوآوری از ۳ کشور مالزی، ترکیه و بنگلادش به عنوان اعضای پنل حضور داشتند. محسن سیدین، معاون اجرایی شرکت شناسا نیز اداره آن را بر عهده داشت.

در این پنل یک ساعته، آقای آلتونتاش از کشور ترکیه، رئیس هیات مدیره انجمن جهانی فرشتگان سرمایه‌گذار در زمینه اختراع، نوآوری و مکانیزم‌های حاکمیت شرکتی در الگوی CVC توضیحاتی ارائه داد و در ادامه جذابیت‌های فضای کارآفرینی ایران برای سرمایه ‌گذاری خارجی را تشریح کرد.

آقای عبد‌الرحیم مدیر شرکت KMP مالزی نیز در خصوص صنایع و شرکت‌هایی که بیش از بقیه میل به سرمایه‌گذاری در قالب CVC دارند توضیحاتی ارائه کرد. وی همچنین با برشمردن ریسک‌های مترتب بر این نوع خاص سرمایه‌گذاری، در مورد میزان و چگونگی تمایل شرکت‌های PE (private Equity) به CO-Invest در CVCها اشاره داشت.

آقای راشد قائم مقام مدیر عامل شرکت Bangladesh Venture Capital از کشور بنگلادش نیز با ارائه توضیحاتی در مورد شاخص‌های موفقیت یک سرمایه‌گذاری CVC مزایا و ترجیحات دو الگوی VC و CVC برای سرمایه‌گذاری در حوزه نوآوری را در اقتصاد‌های در حال توسعه بر شمرد.

در ادامه، نشست ها و مذاکرات دوجانبه تخصصی B2B با نمایندگان کشورهای صاحب نظر در این حوزه برگزار شد و طرفین به بیان تجربیات خود در این حوزه پرداختند.

در روز دوم این رویداد نیز، تعدادی از شرکت های سرمایه گذاری شده توسط مجموعه شناسا در حضور سرمایه گذاران و نمایندگان شرکت ها و انجمن های مخاطره پذیر کشورهای عضو دی-هشت به ارائه پرداختند.

در ابتدا استارتاپ مانیار به معرفی و شرح مسیر موفقیت خود پرداخت. در ادامه نیز شرکت طنین پرداز پاسارگاد، شرکت آروند استودیو و ابرآروان در pitch day این رویداد به ارائه خود برای جذب سرمایه پرداختند.

شایان ذکر است، بانک پاسارگاد و شرکت شناسا از حامیان ویژه این رویداد بودند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا