صنعت، معدن، تجارت

قیمت گذاری و بازار در دست بنکداران نیست

دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: در حال حاضر قیمت گذاری و بازار در دست بنکداران نیست و این بخش تنها نظار گر است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، قاسمعلی حسنی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: در شان بنکداران نیست تا شکر را مانند ۴۰ سال گذشته به صورت قطره چکانی دریافت و سپس توزیع کنند.

وی با تاکید بر اینکه واردات شکر با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومان دست رقابت در بازار را می بندد، اظهارداشت: واردات، قیمت گذاری و توزیع شکر در اختیار دولت است.

همچنین بخوانید

دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه ارائه قطره چکانی شکر به بنکداران در بازار مشکل ایجاد می کند، ادامه داد: توزیع قطره چکانی شرایط ایجاد رانت و سوء استفاده را فراهم خواهد کرد.

وی سیستم ناقص توزیع را عامل گرانی شکر در بازار عنوان کرد و گفت: خرما در همه بازارهای کشور وجود دارد و بنکداران تنها با سه درصد سود این محصول را به فروش می رسانند.

حسنی ضمن اشاره به اینکه بنکداران خرما را گران خریداری کرده اند و فقط با سه درصد سود به دست مصرف کنندگان عرضه می کنند، افزود: به خاطر یک ماه رمضان نباید در برابر صادرات خرما ایستادگی دارد چرا که تا ۲۰ روز دیگر کسی خرما در کشور خریداری نمی کند و باید دوباره به سختی به دنبال به دست آوردن بازارهای صادراتی بود.

وی در ادامه با بیان اینکه باید به بازار اجازه داد کار خود را انجام دهد و چشم های نظارتی دولت هم باید بر بازار نظارت کند به رادیو اقتصاد یادآور شد: اقتصاد کشور باید صادرات محور باشد تا ارزآوری تحقق یابد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا