انرژی

هزینه بازسازی شبکه آب چقدر است؟

معاون بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برای بازسازی هر کیلومتر از شبکه آب کشور ۳۰۰ میلیون تومان هزینه لازم است.

شاهین پاکروح در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که هر ساله بخشی از تاسیسات آب کشور بازسازی می‌شود، اظهار کرد: طول شبکه‌های توزیع ۱۸۰ هزار کیلومتر تخمین زده می‌شود که ازاین میزان ۳۰ درصد دچار پوسیدگی است. به عبارت دیگر ۵۴ هزار کیلومتر از شبکه‌های توزیع آب کشور دچار پوسیدگی هستند.

به گفته وی، برای بازسازی شبکه آب نیازمند منابع مالی هستیم و به تناسب این منابع می‌توانیم کار را پیش ببریم. در حال حاضر پیش بینی شده که در برنامه ۱۰ ساله بتوانیم تمام پوسیدگی‌های شبکه آب را بازسازی کنیم.

همچنین بخوانید

معاون بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان این که برای بازسازی شبکه آب نیازمند اعتبارات جهشی و کمکی هستیم، اظهار کرد: اعتبارات این بخش متناسب نیست، اما امیدواریم با توجه به برنامه جامع مدیریت شبکه توزیع آب وضعیت را سروسامان دهیم.

پاکروح ادامه داد: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته باید هم در بحث سخت‌افزاری در موضوع فنی و بازسازی شبکه و همچنین مدیریت مصرف در قالب مسائل فرهنگی بتوانیم یک مدیریت بهینه در شبکه آب داشته باشیم.

به گفته وی، ظرف چند سال آینده تغییرات جدی در مدیریت مصرف صورت گرفته است؛ به گونه‌ای که توانسته‌ایم میزان تلفات آب را از سال ۱۳۷۶ که معادل ۳۵ درصد بوده به ۲۵ درصد برسانیم.

معاون بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان این که بخشی از اتفاق به دلیل بازسازی شبکه آب است، گفت: براساس آمار سالانه بین سه درصد از شبکه‌های فرسوده آب بازسازی می شود که اگر منابع مالی بیشتری برای این بخش تخصیص یابد، می‌توانیم سرعت کار را افزایش دهیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا