بانک و بیمهبیمه

چگونه استعلام قیمت بیمه بدنه خودرو خود را دریافت کنیم؟

تفکری که اغلب افراد دارند این است که بیمه بدنه برای ماشین‌های لوکس و گران‌قیمت است و برای ماشین‌های متوسط یا رده پایین نیازی نیست؛ درصورتی‌که این بیمه برای همه نوع ماشینی مناسب است. این نکته نیز قابل‌توجه است که قیمت بیمه بدنه برای خودروهای میان رده و رده پایین بسیار پایین است. حال شاید به این فکر افتاده باشیم که درباره قیمت بیمه بدنه خودرو خود مطلع شویم و ببینیم با چه مبلغی می‌توانیم برای ماشین خود بیمه بدنه بگیریم.

نحوه محاسبه حق بیمه بدنه

برای محاسبه حق بیمه بدنه راه‌های مختلفی وجود دارد. یک‌راه سخت و زمان‌بر و راه دیگر ساده و سریع است. راه زمان‌بر آن این است که به یکی از نمایندگان بیمه مراجعه کنید تا پس از بازدید خودرو، قیمت نهایی را به شما اعلام کنند. با این روش اگر بخواهید استعلام قیمت را از چند شرکت بیمه دریافت کنید باید به چند شرکت بیمه مراجعه کنید و خودروی شما چند بار مورد بازدید قرار گیرد. اما برای این کار یک‌راه ساده‌تر و سریع‌تر هم وجود دارد. با مراجعه به وب‌سایت بیمیتو می‌توان استعلام بیمه بدنه بیمه ایران، البرز، پارسیان و… را در کمتر از ۲ دقیقه به‌صورت آنلاین دریافت کرد. همچنین در سامانه بیمیتو می‌توان نسبت به تخفیف بیمه بدنه که شاملمان می‌شود هم باخبر شد و با اعمال کردن آن، قیمت نهایی را برای بیمه بدنه خود پرداخت کرد. برای مثال خودروهای صفر از تخفیف بیمه بدنه برخوردارند. سؤالی که در اینجا ممکن است برای ما مطرح شود این است که بیمه بدنه در چه مواردی جبران خسارت می‌کند.

جبران خسارت بیمه بدنه

جبران خسارت بیمه بدنه در شرایط زیر اتفاق می‌افتد:

•    راننده بیمه‌گزار مقصر باشد.

•    راننده بیمه‌گزار مقصر نباشد ولی خسارتی که از بیمه شخص ثالث راننده مقصر گرفته است کمتر از خسارت وارد شده باشد.

•    راننده خودرو مقصر متواری شود.

•    خودرو زیان دیده در دسته خودروهای گران‌قیمت قرار گیرد.

تحت این شرایط می‌توان از بیمه بدنه خسارت دریافت کرد. فرض کنید در خیابان تصادف می‌کنید و ماشین مقصر فرار می‌کند. اگر بیمه بدنه نداشته باشید باید خسارت وارد شده را شخصاً از جیب خود بپردازید؛ اما با پرداخت چه مبلغی از خدمات بیمه بدنه بهره‌مند می‌شویم؟ همین الان به اپلیکیشن یا وب‌سایت بیمیتو مراجعه کنید، اطلاعات خودروی خود را وارد کنید تا قیمت بیمه بدنه شرکت‌های مختلف را مقایسه و مشاهده کنید. امتحان کردنش ضرری ندارد!

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا