بانکبانک و بیمه

صدور مجوز فعالیت ۶ هزار و ۵٠٠ باجه پست بانک توسط بانک مرکزی

مدیر عامل پست بانک اعلام کرد: مجوز قانونی فعالیت ۶ هزار و ۵٠٠ باجه پست بانک از سوی بانک مرکزی صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، خسرو فرحی صبح امروز (چهارشنبه) و در نشستی خبری اظهار داشت: بانک مرکزی بعد از چند سال در شش ماهه دوم سال جاری مجوز قانونی فعالیت ۶ هزار و ۵٠٠ باجه پست بانک را صادر کرد.

وی افزود: قطعا پروسه تکمیلی در این زمینه خواهیم داشت و متعهد هستیم حضور خود را در تمام روستاها ، شهرهای کوچک، مناطق مرزی ، عشایری و کم جمعیت برای خدمات بانکی پررنگ تر کنیم.

به گفته وی، پست بانک سال گذشته ٢۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش های خرد و کم جمعیت پرداخت کرده است.

وی افزود: درحال حاضر به جز ۶ هزار و ۵٠٠ باجه، ٢ هزار و ۵٠٠ شعبه نیز در شهرهای کوچک و بزرگ داریم.

فرحی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به ایبِنا گفت: بانک مرکزی مجوز اولیه برای فعالیت ۶ هزار و ۵٣ باجه روستایی را به پست بانک داده است.

وی توضیح داد که این مجوز بعد از یکسری از اقدامات برای استانداردسازی و تطبیق با مقررات به مجوز دایمی تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل پست بانک تصریح کرد که باجه های پست بانک دارای مجوز اولیه و اصولی بانک مرکزی است و در حال حاضر در مرحله گذار و انطباق با استانداردها هستند.

تمام حساب های مرتبط با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پست بانک افتتاح شد

وی در پاسخ به  سوال دیگر خبرنگار ایبِنا مبنی بر اینکه پست بانک به عنوان کارگزار بانک مرکزی، چه تعداد از حساب های دولتی براساس قانون برنامه ششم در این بانک افتتاح شده است، اظهار داشت: در حال حاضر تمام حساب های مرتبط با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پست بانک افتتاح شده و همکاران من در حال معرفی امکانات پست بانک به سایر دستگاه ها در این زمینه هستند.

فرحی اعلام کرد که پست بانک نرم افزار چکاوک ٣ را نصب کرده و آمادگی کامل برای خدمات دهی در زمینه افتتاح حساب های دولتی برای تمامی دستگاه ها و نهادهای دولتی را دارد.

 ادامه دارد….

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا