انرژی

۱۵۰۰ مورد تعرض به رودخانه‌های تهران

مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران گفت از ابتدای امسال ۵۲۲ مورد تخریب به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان در اطراف رودخانه‌های تهران به منظور مقابله با تعرض صورت گرفته است و همچنان نیز ۱۵۰۰ مورد تعرض وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدرضا بختیاری امروز در سمینار تخصصی بررسی چالش‌های حقوقی و قضایی پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی با بیان اینکه تعرض به رودخانه‌ها و زمین‌خواری از موضوعات مهم گریبانگیر کشور است، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های کشور همچون جهاد دانشگاهی، منابع طبیعی و وزارت نیرو درگیر تعرض رودخانه‌ای و به عبارت دیگر زمین‌خواری هستند.

وی با اشاره به اهمیت مقابله با تعرض رودخانه‌ای عنوان کرد: با توجه به شرایط منابع آبی در کشور لازم است که تمام دستگاه‌ها و به خصوص قوه قضاییه برای پیشبرد مقابله با این تعارض‌ها به وزارت نیرو کمک برسانند.

همچنین بخوانید

به گفته مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران، طول رودخانه‌های تهران ۲۸۸۰ کیلومتر است که عمدتا آب شرب را با خود حمل می‌کنند. به همین دلیل با توجه به ارزش افزوده‌ای که این رودخانه‌ها دارند، لازم است که اقدامات گسترده‌تری برای مقابله با این بحران انجام گیرد.

بختیاری با بیان اینکه حدود ۲۰۰۰ مورد تعرض به این رودخانه‌ها گزارش شده، عنوان کرد: گرچه اقداماتی از سوی وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای تهران صورت گرفته، اما بدون کمک قوه قضاییه نمی‌توان کار را پیش برد. لذا لازم است که سیستم قضایی به این مسئله توجه داشته باشد تا بتوانیم این مسئله را سامان دهیم.

وی با بیان اینکه در موضوع آب‌های زیرزمینی به دلیل هماهنگی با قوه قضاییه تقریبا دغدغه وزارت نیرو بابت آب‌های زیرزمینی برطرف شده است، گفت: اگر بتوان برای آب‌های سطحی نیز همراهی قوه قضاییه را به همراه داشته باشیم، مشکلات دادگاهی ما کمتر خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران پیشنهاد کرد برای کاهش این مشکلات می‌توان کمیسیونی برای آب‌های سطحی که در رأس آن قوه قضاییه قرار دارد، تشکیل داد که به اعتقاد من با انجام این بیش از نیمی از مشکلات برطرف خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا