امور زیربناییراه و ساختمان

نصب بیش از سه هزار دستگاه انواع دوربین مدیریت راه‌ها در جاده‌های کشور/ پلیس راه مسئول انسداد محورها است

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که در حال حاضر نزدیک به ۲ هزار دستگاه دوربین تردد شمار در سطح جاده‌های کشور فعال هستند، گفت: بیش از هزار دستگاه دوربین نظارت تصویری و دوربین ثبت سرعت در جاده‌های کشور نصب کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، داود کشاورزیان در دومین همایش سیستم های حمل و نقل هوشمند با بیان این که استفاده از سیستم‌های ITS سابقه بیش از ۱۰ سال دارد ، گفت: از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و وزارت کشور سرمایه‌گذاری‌های متعددی برای اجرای سیستم هوشمند حمل و نقل جاده‌ای انجام شده است.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه هزار و ۹۲۰ دستگاه دوربین تردد شمار در جاده‌های کشورمان نصب شده است ، گفت: تعداد دوربین‌های نظارت تصویری به ۶۸۰ دستگاه و تعداد دوربین‌های ثبت سرعت به ۸۸۰ دستگاه در طول جاده‌های کشور می‌رسد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: همچنین ۳۰ دستگاه کنترل توزین در حال حرکت و ۵۰ دستگاه سامانه بلوتوث زمان سفر در جاده‌های کشورمان نصب شده است.

کشاورزیان ادامه داد: تمام اطلاعات این دوربین‌‌ها در سامانه ۱۴۱ و وب‌سایت ۱۴۱ در ا ختیار مردم قرار می‌گیرد تا برای سفر خود مدیریت بهتری داشته باشند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سیاست دولت یازدهم این بوده که سرمایه‌گذاری ها برای نصب سیستم‌های حمل و نقل هوشمند را گسترده کند اما این جریان قوی هوشمندسازی حمل و نقل را مرهون سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه سازمان راهداری و وزارت کشور هستیم.

وی همچنین درباره اینکه در حال حاضر چه نهادی متولی راه‌های کشور است و کدام نهاد انسداد راه‌ها را اعلام می‌کند، گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مسئول مدیریت راه‌های کشور و پلیس راه مسئول ترافیک راه‌ها است.

وی ادامه داد: پلیس راه با توجه به اطلاعات خود اعلام انسداد راه‌ها را می‌کند و ما هیچ نقشی در اعلام انسداد راه‌های کشور نداریم.


منبع:ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا