انرژی

تاثیر مشکلات مالیاتی پالایشگاه ها بر کار پتروشیمی‌ها

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند گفت: متاسفانه بدهی های مالیاتی پالایشگاه های کشور بر روند کاری پتروشیمی ها تاثیر گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ولدخانی در بازدید استاندار مرکزی از پتروشیمی شازند و افتتاح واحد ارتقای سیستم کنترل بوتادین و پلی بوتادین عنوان کرد: مجتمع صنعتی پتروشیمی شازند بزرگترین پتروشیمی کشور از نظر تعدد نیروی انسانی و تولید است به نحوی که سالانه یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن انواع فرآورده تولید می کند.

وی با اشاره به اشتغال ۱۰۰ هزار نفر از طریق پتروشیمی شازند و ۴ هزار نیروی کار مستقیم این مجموعه گفت: بحث اشتغال یکی از مهمترین دستاوردهای این مجموعه بوده است به نحوی که طی ۲ سال اخیر ۵۸۰ نیرو به مجموعه افزوده شده که اغلب آنها نیز نیروی بومی و از شهرستان شازند بوده اند.

ولدخانی تصر یح کرد: محصولات پتروشیمی شازند بازار داخلی را پوشش می دهد به طوری که امسال ۴۵۰ هزار تن محصول در بازار داخلی فروش رفته است و ۳۰۰ میلیون دلار نیز صادرات انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سهام شرکت در اوایل سال در بورس ۲۴۰ تومان بوده که این رقم امروز به بیش از ۳۵۰ تومان رسیده است و افزود: شرکت پتروشیمی شازند سالانه ۲۳ میلیارد تومان صرف هزینه غذا می کند که به پیمانکار بومی استان سپرده شده است همچنین ۲۶۹ میلیارد تومان در سال جاری خرید کالا و خدمات از استان انجام شده است، ۱۹۷ میلیارد تومان مالیات به استان پرداخت شده است.

مدیرعامل پتروشیمی شازند بیان کرد: مصرف شرکت، نفت و خوراک مایع است و روزانه ۳ هزار تن مصرف خوراک داریم و به دلایلی که امکان واردات نیست باید از هر نقطه کشور این خوراک تهیه شود. این امر خود حجم ترافیکی بالایی به همراه دارد. پالایشگاه شازند امکان تامین خوراک پتروشیمی را ندارد و حتی پالایشگاه اصفهان با ۲۶۵ کیلومتر خط لوله این نیاز را تامین نمی کند و متاسفانه بدهی های مالیاتی پالایشگاه های کشور بر روند کاری پتروشیمی ها تاثیر گذاشته است.

وی در خصوص مسئولیت های اجتماعی این مجموعه گفت: طبق تفاهم نامه صورت گرفته با وزارت بهداشت احداث بیمارستان ۱۶۰ تختخوابه ظرف سه سال آینده در شهرستان شازند با رقم ۴۰ میلیارد تومان به توافق رسیده است.

ولدخانی با اشاره به پرداخت ۱۵ میلیارد تومان بابت عوارض صدور سند ۲۵۰۰ واحد مسکونی در شهر مهاجران که تاکنون شرکت عمران شهر جدید مهاجران و امیرکبیر آنرا به انجام نرسانده است، اضافه کرد: یکی از برنامه های استراتژیک شرکت تامین آب است که بر همین اساس طرح جامع آب و پساب شرکت تهیه شده است و در حال انتخاب پیمانکار هستیم تا بتوانیم از پساب پالایشگاه و شهر مهاجران و حتی پساب شهر شازند به منظور کاهش برداشت از آب های زیرزمینی استفاده کنیم.

وی در خصوص رفع آلایندگی این صنعت گفت: پتروشیمی شازند صنعت سبز است و به صورت آنلاین پایش می شود و حتی بازرسی های سرزده نیز از این مجموعه انجام می شود. این شرکت دارای ۲۴۵ هکتار فضای سبز است که ابیاری آن با پساب انجام می شود و حتی برق مصرفی شرکت نیز از طریق مجموعه تامین می شود و به شبکه برق متصل نیست.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا