خودروصنعتصنعت، معدن، تجارت

کیفیت تولید قطعات خودرو در تراز جهانی

یک سازنده قطعات خودرو گفت: در حال حاضر قطعات خودرو در ایران به همت سازندگان داخلی در تراز جهانی تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدرضا آریانا در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: ایران امروز حرف زیادی در زمینه تولید قطعات خودرو در دنیا برای گفتن دارد.

وی همچنین با بیان اینکه سازندگان قطعات خودرو از دانش و تجربیات خوبی بهره مند هستند، اظهارداشت: کیفیت ساخت این قطعات در داخل همتراز جهانی است.

همچنین بخوانید

این سازنده قطعات خودرو گفت: هر ساله قطعه سازان ضمن تامین بازار داخلی بخشی از تولیدات خود را به بازار کشورهای جهان بالاخص اروپایی صادر می کنند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه امروز بر سراه تولید در تمامی حوزه ها به ویژه قطعه سازی مشکلات و موانع بسیار زیاد ی وجود دارد.

آریانا تصریح کرد: نرخ بالای سود بانکی، تامین اجتماعی، مالیات، بیمه، واردات بی رویه، قاچاق، تحریم ها و غیره از جمله این موارد است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: واردات بی حساب و کتاب و قاچاق منجر به کاهش رقابت پذیری تولیدات ساخت داخل می شود.

این سازنده قطعات خودرو افزود: مدیریت صحیح واردات و همینطور مقابله همه جانبه با پدیده مخرب قاچاق در کشور یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی تصریح کرد: هم اکنون سازندگان داخلی به دلیل تحریم ها و وجود محدودیت های بسیار زیاد از سوی قدرت های جهانی به ایران در انتقال ماشین آلات، تکنولوژی، فناوری و سبک های مدیریتی نوین به کشور با مشکلات جدی مواجه هستند.

آریانا گفت: عدم استفاده از دانش و فناوری روز دنیا باعث عقب ماندگی کالاهای ساخت داخل به لحاظ کیفی و کمی از قافله توسعه و پیشرفت جهانی خواهد شد.

وی در ادامه مدیریت دولتی حاکم بر خودرو سازان را از دیگر مشکلات مهم در این حوزه برشمرد و گفت: متاسفانه امروز تیراژ و راندمان تولید در صنعت خودرو سازی ایران متاثر از مدیریت ناکارآمد دولتی به شدت پائین است.

این سازنده قطعات خوورو افزود: در حال حاضر جهت گیری و سیاست گذاری در صنعت خودرو رو به رشد و پیشرفت نبوده از اینرو ضرورت دارد با اصلاح ساختارها و حرکت به سمت خصوصی سازی واقعی گام های بلند تری در حوزه مدنظر برداشته شود.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی و مهدی شیار» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد .

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا