انرژی

افزایش ۵۰ درصدی سهم نفتکش‌های ایران در بازار بین‎المللی

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از افزایش ۵۰ درصدی سهم این شرکت در بازارهای بین‎المللی خبر داد و گفت: این شرکت مجددا به عضویت اینترتانکو و بیمکو درآمده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نصرالله سردشتی در تشریح بخشی از دستاوردهای شرکت ملی نفتکش ایران درسال گذشته با بیان اینکه سهم این شرکت از بازارهای بینالمللی تا پیش از تحریمها حدود ۸۰ درصد بود، گفت: از ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی که تحریمها لغو شد توانستیم ظرف مدت کوتاهی سهم خود را در بازارهای بینالمللی به حدود ۵۰  درصد افزایش دهیم.

وی از عضویت دوباره شرکت ملی نفتکش ایران در انجمن‌ها و نهادهای مهم بینالمللی به عنوان یکی از دستاوردهای این شرکت در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته عضویت دوباره شرکت ملی نفتکش ایران در شورای دریانوردی بین‌المللی و حوزه دریای بالتیک (BIMCO)، اتحادیه بینالمللی مالکان مستقل کشتیهای نفتکش (INTERTANKO) و انجمن دریایی بینالمللی شرکت‌های نفتی(OCIMF) محقق شد همچنین در سال گذشته موفق به دریافت گواهینامه ISO ۹۰۰۱:۲۰۱۵ و گواهینامه ISO ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵  از موسسه ردهبندی DNV.GL شدیم که این اقدامات دستاورد قابل توجهی برای این شرکت در راستای بازگشت به بازارهای بینالمللی به شمار می‌رود.

همچنین بخوانید

عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران به نوسازی ناوگان این شرکت نیز اشاره کرد و افزود: در راستای جوان‌سازی و نوسازی ناوگان در سال گذشته ۴ فروند از کشتی‌های قدیمی شرکت اوراق شد و این در حالی است که اوراق ۲ فروند دیگر نیز طبق برنامه مصوب در دستور کار قرار دارد

 سردشتی با اشاره به اقدامات انجام شده درخصوص رفع مشکلات پرسنل این شرکت از جمله اجرای طرح یکسانسازی حقوق کارکنان افزود:در سال گذشته تعدادی از کشتیهای شرکت ملی نفتکش ایران به سیستم V-SAT و اینترنت پرسرعت مجهز و ارتباط خانوادههای دریانوردان ناوگان با آنها از این طریق میسر و ممکن شد. امیدواریم امسال نیز شاهد تجهیز سایر کشتیهای ناوگان به اینترنت پرسرعت طبق برنامه باشیم.

سردشتی با اشاره به وضعیت بازارهای بینالمللی و پایینبودن نرخ اجاره کشتیها خاطرنشان کرد: در مدتی که در بخش بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران فعال بودم در چندین نوبت رکود بازار را تجربه کردیم اما با تدابیر اتخاذ شده این شرایط را کنترل کردیم و به سلامت پشت سرگذاشتیم.

به گزارش مارین تایمز، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در پایان با بیان اینکه براساس پیشبینیها وضعیت بازار در سال ۲۰۱۹میلادی رو به بهبود خواهد گذاشت، افزود: امیدواریم این بار نیز بتوانیم از شرایط رکود فعلی با موفقیت و کمترین آسیب عبور کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا