امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

رتبه ۹ جهانی ایران در تولید جو

عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر و معاون بخش غلات گفت: طبق آمارهای بین المللی ایران در ردیف نهم تولید و سطح زیر کشت جهانی جو قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حبیب الله قزوینی در برنامه «خوشه چین» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به این جمله که جو یک محصول بسیار مهم در کشور است، افزود: تولید جو با توجه به افزایش رشد جمعیت و نیاز به مواد گوشتی و پروتئین حیوانی در مملکت بسیار ضروری است.

وی همچنین اظهارداشت: این محصول به دلیل برخورداری از پروتئین ها بالا و اسید امینه های ضروری مانند لوسین به میزان زیادی می تواند در جیره غذایی دامداری ها مورد استفاده قرار گیرد.

عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر و معاون بخش غلات گفت: جو دارای سازگاری وسیع اکولوژیکی است.

وی در ادامه افزود: این گیاه در بیشتر مناطق جهان کشت می شود و نسبت به دیگر گیاهان خانواده غلات تحمل بیشتری به تنش های محیطی از قبیل خشکی، شوری و غیره دارد.

قزوینی در مصاحبه با رادیو اقتصاد بیان داشت: محصول جو امروز درصد قابل توجهی از جیره غذایی دامداری ها را تشکیل می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به این جمله که در حال حاضر ۵۰ میلیون هکتار از اراضی زیر کشت دنیا مربوط به جو است، گفت: هم اکنون بیشترین سطح زیر کشت جو در دنیا به ترتیب مربوط به اتحادیه اروپا، روسیه، استرالیا، ترکیه، اکراین، کانادا، قزاقستان، ایران ومراکش است.

عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر و معاون بخش غلات افزود: جو در ایران پس از گندم به لحاظ سطح زیر کشت رتبه دوم را دارد.

وی تصریح کرد: سال زراعی ۹۵-۹۶ یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور به زیر کشت محصول جو رفت که از این میزان سطح سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول برداشت شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «خوشه چین» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۳, ۳۰ به مدت ۲۵ دقیقه به تهیه کنندگی «مهدی شیار» با هدف آموزش نکات ترویجی برای تولید با کیفیت و افزایش بهره وری در مزارع کشاورزی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد .

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا