بانکبانک و بیمه

نقش ۸۷ درصدی بانکها در تامین مالی بنگاه ها

نائب رئیس کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران گفت: در حال حاضر ۸۷ درصد تامین مالی بنگاه های اقتصادی در داخل از طریق بانک ها و تنها ۱۳ درصد مربوط به بازار سرمایه است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید رضا زیتون نژاد موسویان در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: سرمایه پیش نیاز تولید، اشتغال و موتور محرکه رشد و توسعه اقتصادی است.

وی همچنین با بیان اینکه رشد اقتصادی در دنیای کنونی بدون در نظر گرفتن نقش ویژه برای بخش تامین مالی قابل تصور نیست، اظهارداشت: هیچ بنگاه اقتصادی اعم از تولیدی و خدماتی بدون سرمایه و سرمایه گذاری راه اندازی نخواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران گفت: تامین سرمایه اعم از ثابت و گردش یکی از نهاده های مهم تولید کالا و خدمات در هرکشوری است.

وی افزود: طبق معمول نظام تامین مالی دردنیا اعم از کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه یک نظام تامین مالی کارآمدی است.

زیتون نژاد موسویان تصریح کرد: برای تامین مالی بنگاه های اقتصادی در این کشورها منابع داخلی و خارجی مختلفی وجود دارد بنابراین بخشی از تامین مالی بنگاه ها در دنیا از طریق سرمایه گذاری خارجی و بخش دیگر مربوط به ساماندهی منابع داخلی است.

وی به رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه بخش عمده تامین مالی در اقتصاد ایران بانک محور است، گفت: نقش بازار سرمایه در این حوزه بسیار کم رنگ است.

نائب رئیس کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به بالا بودن قیمت پول در اقتصاد ایران افزود: در حال حاضراعطای منابع مالی به بنگاه ها ی اقتصادی دارای بهره و کارمزد بسیار بالایی است که این امرتوان تولید و قدرت رقابت بنگاه های مزبور را به شدت کاهش می دهد.

وی در ادامه این مصاحبه رادیویی یادآورشد: برای رونق تولید باید تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تولیدکنندگان و کار آفرینان قرار گیرد چرا که تولید اساس رشد اقتصادی در هر کشوری است.

برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی و مهدی شیار» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا