صنعت، معدن، تجارتمعدن

ایمیدرو، حامی مالی فیلم برگزیده بخش معدن و صنایع معدنی جشنواره سینما حقیقت

فراخوان شرکت در دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» ۶ مرداد منتشر می شود. یکی از بخش های این جشنواره به فیلم های مستند بخش معدن و صنایع معدنی اختصاص دارد.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، مسابقه فیلم‎های مستند معدن و صنایع معدنی ایران از دیگر بخش‌های رقابتی این دوره از جشنواره است که آثار مستند حوزه‎ معدن و صنایع معدنی ایران نظیر طرح‎های احداث، توسعه، تجهیز و نوسازی صنایع تولیدی متالوژی، استخراج و فرآوری مواد معدنی را شامل می شود.

همچنین اجرای کارهای اکتشافی، محیط زیست، معدن و چالش‌های اجتماعی، ایمنی، انرژی در معادن و صنایع معدنی، انسان و معادن می تواند از جمله موضوعات آثار این بخش باشد.

در این بخش که با مشارکت ایمیدرو برگزار می‌شود، به ۳ اثر برگزیده بدون قید زمان فیلم و سال تولید جوایزی اهدا می‌شود؛ ضمن این که هزینه‌ی تولید فیلم برگزیده‌ی اول این بخش با موضوع معدن و صنایع معدنی، توسط این سازمان تأمین خواهد شد.

همچنین بخوانید

طبق اعلام مسئولان جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت تهیه‌کنندگان و مستندسازان ضمن مطالعه آیین‌نامه‌ی جشنواره، تا ۳۱ شهریور ۹۷ فرصت دارند که مشخصات جدیدترین آثار مستند خود را در وب‌ سایت جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir ثبت کنند و نسخه ‌ای از فیلم را حداکثر تا ۱۰ مهرماه به دفتر جشنواره سینماحقیقت ارائه کنند.

امسال بخش‌های رقابتی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت تغییراتی کرده است؛ از جمله انتخاب و داوری فیلم‌های بخش «مسابقه ملی» در سه گروه مستندهای کوتاه (تا ۴۰ دقیقه)، مستندهای نیمه‌بلند (از ۴۰ تا ۷۰ دقیقه) و مستندهای بلند (بالای ۷۰ دقیقه) که همین الگو در بخش «مسابقه بین‌الملل» هم لحاظ خواهد شد.

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به دبیری سید محمد مهدی طباطبایی‌نژاد، طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ در شهر تهران برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با هدف معرفی ظرفیت های بخش معدن و صنایع معدنی کشور؛ ماه گذشته در نخستین سفر تعدادی از مستندسازان شناخته شده کشور را به مس سونگون اعزام کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا