ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

سامانه ردیابی و تایید اصالت کالا رونمایی می‌شود

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه الکامپ در بخش صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه شفاف‌سازی مسیر ورود و عرضه کالا یکی از عوامل مهم در جلوگیری از قاچاق کالا به شمار می رود، از رونمایی سامانه ردیابی و تایید اصالت کالا تحت شبکه ایران کد خبر داد.

امیرحسین میرمحمدصادقی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه حرکت رو به جلوی دولت الکترونیک آغاز شده و باید گسترش پیدا کند، اعلام کرد که فردا از ابزارهای ردیابی و تایید اصالت کالا در پاویون وزارت صنعت معدن و تجارت در نمایشگاه الکامپ با حضور مقامات این وزارت خانه و معاونین وزیر رونمایی خواهد شد.

میرمحمدصادقی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به اهمیت توسعه دولت الکترونیک واقف است و در تلاش است تا در بزرگترین رویداد بین‌المللی آی‌تی ایران مهمترین دستاوردهای خود در این زمینه را به بهترین نحو ارائه کند.

همچنین بخوانید

وی افزود: ارائه و راه‌اندازی سامانه‌های دولت الکترونیک از سوی حاکمیت بخشی از کار و استفاده مردم از آنها بخشی دیگر است که ما جهت سهولت در امر استفاده از سامانه‌های دولت الکترونیک به مردم و کسب و کارها در این رابطه آموزش خواهیم داد و حتی برخی از این آموزش‌ها در قالب کارگاه در ایام نمایشگاه الکامپ برای مردم قابل دسترسی است.

این مقام وزارت صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه تا جای ممکن نیروی انسانی باید از فرایندهای بروکراتیک حذف شوند اظهار کرد: نباید نیروی انسانی که توان ارائه خلاقیت و ایده دارد در بند فعالیت‌های بروکراتیک قرار بگیرد به همین خاطر نیز امروز از سامانه ارتباطات ابری وزارت صنعت معدن و تجارت رونمایی شد تا بخش‌های عمده‌ای از فعالیت‌های اداری به خصوص در مورد ارتباط واحدهای مختلف با هم از طریق سامانه صورت بگیرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا