انرژی

تحقق ۷۰ درصد پروژه گازرسانی به زاهدان در سال ۹۵

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد پروژه گازرسانی به زاهدان در سال ۹۵ تحقق یافت، اظهار کرد: همه مردم و مسئولان سیستان و بلوچستان در زمینه تحقق این پروژه دست به دست هم دادند و امروز نتیجه این تلاش بزرگ را شاهد هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی اوسط هاشمی افزود: امروز با ورود گاز به شهرستان زاهدان زمینه‌های پیشرفت به ویژه در زمینه‌های صنعتی در سیستان و بلوچستان فراهم شده است. سال ۹۲ مصادف با فصل زمستان که به این استان آمدم، مردم سیستان و بلوچستان را با مشکل جدی در زمینه گاز مشاهده کردم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امروز با ورود گاز به شهرستان زاهدان زمینه‌های پیشرفت به‌ویژه در زمینه‌های صنعتی در سیستان و بلوچستان فراهم شده‌؛ پروژه گازرسانی که امروز در زاهدان آماده بهره‌برداری است، حاصل تلاش شبانه‌روزی خدمت‌گذاران مردم شریف سیستان و بلوچستان در دولت است.

با حضور رئیس جمهور خط انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان با ۷۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان افزود: خط لوله گاز ایرانشهر به زاهدان 262 کیلومتر طول دارد و در آن از لوله هایی با قطر ۳۶ اینچ استفاده شده است.

طهرانی با بیان اینکه برای انتقال گاز زاهدان ۱۳۰۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در نظر گرفته شده است، گفت: بااجرای کامل طرح گازرسانی به زاهدان، ۱۴۰ هزار خانواده بهره مند می شوند. هرسال ۲۵ هزار خانوار زاهدانی از نعمت گاز برخوردار باشند و ظرف ۵سال کل زاهدان گازرسانی می شود. با گازرسانی به نیروگاه گازی زاهدان، سالانه در مصرف ۴۸۰ میلیون لیتر فراوردهای نفتی صرفه جویی خواهد شد.

وی همچنین گفت: دو ایستگاه عرضه گاز CNG هم در راستای این طرح در زاهدان راه‌اندازی خواهد شد. میزان کلی اعتبار طرح گازرسانی به سیستان و بلوچستان یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار است.

انتهای پیام


منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا