صنعت، معدن، تجارتمعدن

تولید ۲۴ میلیون تن فولاد تاپایان سال

نائب رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد گفت: مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته ۲۴ میلیون تن فولاد تا پایان سال جاری در کشور تولید خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حمیدرضا طاهری زاده در برنامه «چالش» رادیو اقتصاد افزود: امسال از این میزان تولید ۱۰ تا ۱۱ هزار تن روی ریل صادرات قرار می گیرد.

وی همچنین اظهارداشت: سال گذشته ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع و اقسام فولاد در کشور تولید شدکه از این میزان هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تن بر مدار صادرات قرار گرفت.

نائب رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد گفت: خوشبختانه عملکرد صادراتی کشور طی سه ماهه نخست امسال در حوزه فولاد موفقیت آمیزه بوده است.

وی افزود: بدون شک با اعمال تحریم هااز سوی آمریکا در حوزه بیمه، کشتی ونقل و انتقال پول به احتمال قوی ایران در بحث صادرات فولاد دچار مشکل خواهد شد.

طاهری زاده تصریح کرد: صادرات فولاد در کشور ضمن تامین نیاز مواد اولیه صنایع پائین دستی داخلی باید تقویت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به میزان عرضه شمش، میلگرد و انواع ورق گرم فولادی طی پنج ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بورس گفت: میزان عرضه شمش فولاد به بورس منتهی به بیستم مرداد ماه سال جاری و سال گذشته به ترتیب ۳۳۵ و ۱۵۷ تن بوده است.

نائب رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد افزود: حجم شمش فولاد مورد عرضه به بورس طی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۱۳ درصدی برخوردار بوده است.

وی تصریح کرد: مقدار عرضه میلگرد به بورس طی پنج ماهه سال گذشته ۴۸ هزار و ۵۰۰ تن بوده که این رقم در سال جاری به میزان ۱۰۸ هزار و ۵۹۹ تن افزایش یافت و رشد ۱۲۴ درصدی را تجربه کرد.

طاهری زاده در ادامه یادآورشد: میزان عرضه انواع و اقسام ورق گرم به بورس نیز طی این مدت یک میلیون و ۸۰ هزار تن بوده که این عدد در سال جاری با ۲۱ درصد رشد به مرز یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید.

برنامه «چالش» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هرهفته ساعت ۱۵ به مدت ۹۰ دقیقه به تهیه کنندگی «سید وحید موسوی، مصطفوی، سلطانی» با هدف تضارب آرا و نظرهای متفاوت و گاهی اوقات متضاد میان کارشناسان و مسئولان نهادها، سازمان‌ها و بخش‌های مختلف با موضوعات مختلف کسب و کار، کشاورزی، صنعت، بازرگانی، اقتصادی و جامعه بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا