بورسبورس اوراق

لزوم اصلاح ساختار معاملات بورس

 

یک کارشناس بازار سرمایه بر ضرورت اصلاح ساختار معاملات بورس در راستای برنامه های کلان اقتصادی در کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، همایون دارابی در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد افزود: کشور دارای دو برنامه کلان اقتصادی از قبیل ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص اصل ۴۴ قانون اساسی و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است.

وی همچنین اظهارداشت: ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص اصل ۴۴ قانون اساسی دایر بر واگذاری بنگاه های بزرگ اقتصادی بود که به ایجاد سهام عدالت منجر و شمار زیادی از مردم سهام دار شدند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: محور اصلی ابلاغیه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری نیز بر مردمی کردن اقتصاد تاکید دارد.

وی افزود: اصلاح ساختار معاملات بورس باید در راستای این دو برنامه کلی باشد یعنی بنگاه های بزرگ اقتصادی کشور از نظام بانکی دور شوند ناگفته نماند سیستم بانکی در حال حاضر تامین کننده نقدینگی و سرمایه مورد نیاز این بنگاه هاست.

دارابی تصریح کرد: دیگر اینکه مردم به عنوان کسانی که باید جایگزین دولت در اقتصاد شوند بایستی بتوانند در این بازار حضور پیدا کنند چه به لحاظ سهامی که از قبل بصورت عدالت، کارگری و غیره در اختیار دارند، حق سهام خود را اعمال کنند وچه در مورد اینکه به هر حال در روزهای آینده زمانی که بنگاه های جدیدتری وارد بازار می شوند به بازار دسترسی داشته و بازار نیز بتواند آنان را در خود جذب کند تا یک افق روشنی از مشارکت مردمی در اقتصاد به جهت سرمایه گذاری مولد در راستای توسعه اقتصادی کشور، بهبود اشتغال و افزایش جایگاه اقتصاد ملی ایجاد شود.

وی در ادامه یادآورشد: اصلاح ساختار معاملات در بورس باید به نحوی باشد که هم بنگاه ها راحت تر وارد باز ارشوند و هم مردم راحت تر در بازار اقدام به سرمایه گذاری کنند.

برنامه «رهیافت» کاری از گروه کسب و کار شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۲۰ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی، محمد جوادی نژاد، حسن سعید کلاهی، مطهره محرابی، حمید رضا کجوری» با هدف تبیین سخنان روز رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی در قالب گفتگو محور و برنامه ترکیبی بر اساس تمامی بندهای اقتصاد مقاومتی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا