امور زیربناییراه و ساختمان

واگذاری فرودگاه های موجود صحت ندارد

قائم مقام شرکت فرودگاه های کشور گفت: مقوله واگذاری فرودگاه های موجود حداقل در حال حاضر مطرح نیست بلکه موضوع تقاضا برای ساخت فرودگاه ها ی جدید در شهرهای مختلف کشور مطرح است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین اسفندیاری در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به بحث سه نسل ساخت و بهره برداری فرودگاه در کشور افزود: تعداد فرودگاه های نسل اول به ۱۰ تا ۱۲ فرودگاه می رسد که بر اساس استانداردها و نیازهای اصلی مملکت قبل و پس از انقلاب ساخته شده اند.

وی همچنین اظهارداشت: در حال حاضر ۸۰ تا ۹۰ درصد پروازها از طریق این فرودگاه ها انجام می شود.

این مقام مسئول گفت: اداره فرودگاه های نسل اول در کشور توسط شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود: بخش عمده زیرساخت های فرودگاه های نسل دوم مربوط به دهه ۷۰ است.

اسفندیاری تصریح کرد: این فرودگاه ها بر اساس تقاضای مسئولان و مردم محلی و همینطور سیاست گذاری های کشور برای ایجاد توسعه اقتصادی و اجتماعی ساخته شدند.

وی به رادیو اقتصاد گفت: تعداد زیادی از این فرودگاه ها به دلائل مختلف منجمله هزینه های سر سام آور ساخت فرودگاه ها با توجه به ناوگان موجود در کشور، تعداد تقاضای مسافر محدود و بسیاری موارد دیگر غیر فعال باقی ماندند.

قائم مقام شرکت فرودگاه های کشور افزود: طی چند ساله اخیر با ورود هواپیماهای کوچک تر به کشور تعدادی از این فرودگاه ها هم اکنو ن در مسیر فعال شدن قرار دارند.

وی اذعان داشت: همدان، جهرم، پارس آباد و کلاله از جمله فرودگاه های هستند که به تدریج برنامه فعال شدن این فرودگاه ها و مرتبط شدن با فرودگاه های بزرگ از طریق هواپیماهای کوچک در حال انجام است.

اسفندیاری یادآورشد: بطور کلی در دنیا مشی که برای پرواز این نوع فرودگاه ها وجود دارد استفاده از هواپیماهای ۴۰ تا ۶۰ نفره است.

وی همچنین در خصوص نسل سوم فرودگاه ها به رادیو اقتصاد توضیح داد: در حال حاضر شرکت فرودگاه ها با تقاضای زیادی برای ساخت فرودگاه جدید در شهرهای مختلف روبه روست چرا که مردم نقش فرودگاه را در توسعه مملکت بسیار پر رنگ می دانند و از طرفی این شرکت با وجود تعدد فرودگاه در کشور با ممنوعیت ساخت فرودگاه توسط بخش دولتی مطابق قانون برنامه ششم توسعه مواجه است.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر، کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا