امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

سردرگمی کشاورزان با اعلام نشدن قیمت تضمینی محصولات کشاورزی

گرگان- رئیس بنیاد توانمند سازی گندم کاران ایران گفت: با توجه به اینکه چند روزی از ابتدای سال زراعی گذشته کشاورزان همچنان منتظر اعلام قیمت هستند تا نسبت به کشت محصول اقدام کنند.

همچنین بخوانید

علیقلی ایمانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برابر قانون قیمت تضمینی محصولات کشاورزی باید تا ابتدای سال زراعی اعلام شود تا کشاورزان نسبت به نوع کشت محصول اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه سال زراعی از ابتدای مهرماه آغاز می شود، افزود: اکنون چند روزی از مهر گذشته و کشاورزان همچنان منتظر اعلام قیمت هستند تا نسبت به کشت محصول اقدام کنند.

 رئیس بنیاد توانمند سازی گندم کاران ایران گفت: سال گذشته نرخ ها در اردیبهشت ماه اعلام شده بود که هیچ تغییری در آن ایجاد نشد.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط فعلی که بر اقتصاد کشور حاکم است انتظار است دولت و شورای عالی اقتصاد تدابیری بی اندیشند و وضعیت را هرچه زودتر مشخص کنند.

ایمانی اظهار کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند باید از تولید داخلی حمایت شود، این پتانسیل در کشور وجود دارد که بسیاری از محصولات همچون گندم، شکر، لبنیات و مرغ در داخل تولید و نیاز مردم را تامین کند.

وی با بیان اینکه اگر کشاورزان مورد بی مهری قرار گیرند تولید هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، افزود: اگر هزینه هایی که توسط کشاورزان صورت می گیرد با قیمتی که دولت اعلام می کند همخوانی نداشته باشد باعث می شود کشاورزان متزلزل شوند و تولید را رها کنند.

رئیس بنیاد توانمند سازی گندم کاران ایران گفت: سعی داریم مکاتبه ای با رئیس جمهور و مقام معظم رهبری داشته باشیم و شرایط کشاورزان را به اطلاع آن ها برسانیم.

وی یادآور شد: تمام مواردی که مورد نیاز بخش کشاورزی است با افزایش چشم گیری مواجه بوده که اگر تدابیری برای آن اندیشیده نشود با مشکل مواجه خواهیم شد.

ایمانی با بیان اینکه ضریب امنیت غذایی کشور باعث حفظ استقلال می شود، اظهار کرد: تحریم های ظالمانه ای که استکبار جهانی بر ما تحمیل کرده نیاز داریم ذخایر غذایی با اطمینان در کشور داشته باشیم و از تولید داخلی حمایت کنیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا