خودروصنعت، معدن، تجارت

قیمت واقعی خودروهای خارجی؛ تفاوت اندک قیمت واقعی خودروها با بازار

در ماه های اخیر علاوه بر سرمایه گذاران، شهروندان نیز به سوی سرمایه گذاری در بازارهای پرسود بودند. موازی با بازار دلار و سکه که یکی از بازارهای پرطرفدار مردم بود، خودرو نیز توجه آن ها را به خود جلب کرد. به طوری که تعداد زیادی از شهروندان به سوی این بازار هجوم بردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، از اوایل تیر، قیمت خودرو روندی صعودی به خود گرفت تا زمانی که برخی خودروهای خارجی ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کردند. اما برای مردم ابهام برانگیر بود که آیا این خودروها واقعا ارزششان به اندازه قیمت هایی است که در بازار داخل گفته می شود؟ در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر اینکه افت قیمت خودرو ۵۰ الی ۲۰۰ میلیون تومان به چشم می خورد. اما همچنان اعتراضات مردم برای بالا بودن قیمت خودروها، به خصوص خودروهای خارجی شنیده می شود.
در حال حاضر در بازارهای داخلی، قیمت اکسنت هیوندای ۲۰۲ میلیون تومان است. قیمتی که خود کارخانه هیوندای اعلام کرده ۱۷ هزار و ۴۹۰ دلار بوده که با دلار ۱۴ هزار تومان ۲۴۴ میلیون تومان می شود.

همچنین مزدا۳ در حال حاضر ۲۴۰ میلیون تومان است که با دلا ۱۴ هزار تومانی قیمت اعلام شده خود مزدا، حدود ۲۹۴ میلیون می شود. البته این قیمت ها همراه با گارانتی و مدل این خودرو جدیدترین ساخت کارخانه است.

همچنین بخوانید

جدول قیمت خودروهای خارجی

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا