صنعت، معدن، تجارتمعدن

آموزش و نظارت، عوامل موثر در تحقق برنامه های بخش ایمنی معادن

قایم مقام ایمیدرو در همایش HSEE(ممیز عملکرد) اعلام کرد: تدوین دستورالعمل های مشخص، نظارت های مداوم و صحیح و به ویژه توجه به مقوله آموزش از جمله عوامل موثر در تحقق برنامه های بخش ایمنی معادن است.

به گزارش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، اردشیر سعدمحمدی در این همایش که در محل ایمیدرو برگزار شد افزود: در بحث ایمنی معادن، ما نیاز مبرم به سیستمی منسجم داریم.

وی با بیان اینکه محوراصلی برنامه ها در بخش ایمنی توجه به مقوله آموزش است، اظهار کرد: در این زمینه مهم ترین بحث در دنیا؛ افزایش سطح آموزش هدفمند است که باید مورد توجه مدیران این حوزه باشد.

سعدمحمدی ادامه داد: ساختار صحیح در روند فعالیت های معدنی دیگر موضوع کلیدی در بخش ایمینی محسوب می شود. اگر برنامه اکتشافی صحیح نباشد، قطعا طراحی دارای ایراداتی بوده و به تبع آن پیمانکار دچار خطا شده است.

وی افزود: بنابراین نظارت های مداوم و صحیح در بحث ایمنی ضروری است.

قایم مقام ایمیدرو ضمن اشاره به ارزش نهادن به حوزه HSEE در مجموع های معدنی کشور گفت: توجه مدیران مجموعه ها به مدیریت ایمنی ضرورتی انکار ناپذیر است چراکه این موضوع با جان انسان ها گره خورده است.

بیشترین حوادث معدنی در کشورهای در حال توسعه

سعد محمدی تاکید کرد: تدوین دستورالعمل های مشخص و ارتقا بخش بازرسی در این حوزه ضرورت هایی هستند که باید در اولویت برنامه های مدیران قرار بگیرد.

وی با اعلام اینکه بیشتر حوادث معدنی در کشورهای در حال توسعه اتفاق می افتد اظهار کرد: ۵۰ تا ۶۰ درصد حوادث ناشی از کار در ایران مرتبط با بخش ساختمان است و در حوزه معدن و صنایع معدنی دنیا، چین بالاترین میزان مرگ و میر را دارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا