بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

چگونگی کد سجام دریافت کنیم؟

سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به‌عنوان بستر تبادل اطلاعات و ارایه خدمات یکپارچه و فراگیر به فعالان بازار سرمایه است؛ افرادی که در بازار بورس حضور دارند باید تا تاریخ پنجم دی ۱۳۹۷ اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند.

برای انجام این کار، ابتدا وارد سامانه سجام به آدرس dara.csdiran.com شوید. در سمت راست سایت، وارد قسمت ثبت نام اولیه شوید. در این بخش باید شماره موبایل خود را وارد کنید تا یک کد برای شما ارسال شود. بعد از وارد کردن کد، دکمه تایید را بزنید.

 

 

در قسمت بعدی شما باید نوع مشتری (حقیقی یا حقوقی)، تابعیت و کد ملی خود را وارد کنید.

 

 

 

در مرحله بعد باید سمت و شرایط خود را انتخاب کنید؛ اینکه اصیل هستید یا نماینده قانونی.

 

 

در مرحله بعد باید کارمزد ۱۰ هزار تومانی سجام را از طریق بانک ملت یا اپلیکیشن آپ پرداخت کنید.

 

 

در مرحله بعد باید کد سهامداری خود را که از کارگزاری‌ها دریافت کرده‌اید وارد کنید و دکمه ذخیره را بزنید. چنانچه هنوز کد سهامداری ندارید می‌توانید این کار را به بعد موکول کنید، دکمه ذخیره را بزنید و روند ادامه ثبت نام را طی کنید.

در مرحله بعد صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که باید در آن نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، نام پدر، شماره شناسنامه، محل صدور، محل تولد، سری و سریال شناسنامه و کد پستی را وارد کنید و دکمه ذخیره را بزنید.

 

 

 

صفحه بعد، اطلاعات ارتباطی شماست که شامل شهر و آدرس محل سکونت شماست.

 

 

مرحله بعد به خصوصیات شغلی شما و اطلاعات محل کاریتان اختصاص دارد. از جمله کد پستی، تلفن و آدرس محل کار.

 

 

مرحله بعد مربوط به اطلاعات مالی شماست؛ از جمله میزان آشنایی با مفاهیم مالی و سرمایه‌گذاری، ارزش دارایی‌ها و پیش‌بینی سطح ارزش ریالی معاملات.

 

 

در مرحله پایانی باید شماره حساب خود را به همراه شماره شبا وارد کنید و حساب پیش فرض را انتخاب کنید.

 

 

در مرحله بعد، این پیام برای شما نمایش داده می‌شود که تا ۲۴ ساعت آینده کد سجام برای شما ارسال می‌شود، چنانچه با مساله‌ای مواجه شدید می‌توانید با پشتیبانی این مرکز با شماره ۶۴۶۱-۰۲۱ تماس حاصل کنید.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا