بورسبورس اوراق

شاخص کانال ۱۸۳ هزار را پس گرفت/ افزایش فشار عرضه در میانه‌های بازار

در دو ساعت ابتدایی شاخص کل با رشد ۱۳۰۰ واحدی از کانال ۱۸۲ هزار واحد عبور کرده است. در این بین شاخص هم وزن نیز به میزان شاخص کل افزایش یافته و تا محدوده ۲۸ هزار و ۷۲۳ واحد رسیده است. گفتنی است تا کنون حجم و ارزش معاملات اما رشد نسبتا مساعدی را تجربه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در سومین روز هفته معاملات در محدوده های مثبت کار خود را اغاز کرده و تا این لحظه شاهد رشد قیمت در اغلب گروه ها هستیم. در این بین اما گروه بانکی و خودرویی که روز بسیار مثبتی را آغاز کرده بودند در ادامه با افزایش عرضه در این گروه ها شاهد عقب نشینی نسبی شاخص از کانال ۱۸۴ هزار واحد هستیم.

در گروه محصولات شیمیایی هم در ابتدای صبح معاملات با روند مساعدی کارر خود را آغاز کردند اما در ادامه با افزایش فشار فروش در نمادهای شیمیایی همچون «شکلر» و «شغدیر» کمی از مثبت های گروه کاسته شده است.

همچنین بخوانید

در فلزی ها نیز معاملات تقریبا بدون هیجان خاصی دنبال می شود. در این بین تنها بازگشایی مثبت «ذوب» خبرساز بود که در این نماد شاهد دادوستد ۲۷ میلیون سهم به ارزش ۹ میلیارد تومان هستیم. هم اکنون این سهم در محدوده مثبت سه در صد در حال معامله است.

درر گروه خودرویی نیز که دو لیدر اصلی گروه در ابتدای صبح تا محدوده صف خرید نی پیش رفتند اکنون در محدوده یک الی دو درصد مثبت در حال نوسان بوده و بر فشار عرضه ها افزوده شده است. در این گروه نماد «خساپا» با دادوستد ۱۸۰ میلیون سهم به ارزش ۱۸ میلیارد تومان پیشتاز است.

در بانکی ها نیز وضعیت همچون دو روز گذشته بوده و شاهد جابجایی لیدری بازاراز نماد «وبملت» به «وتجارت» هستیم. گفتنی است از میانه های هفته گذشته و پس از یک رشد ۴۰ درصدی در نماد «وبملت»، این سهم وارد فاز استراحت و تا حدی اصلاح قیمتی شدهاست که البته به نظر می رسد سهامداران آن منتظر شنیدن خبر تسعیر دارایی های ارزی سنگین این بانک هستند.

در مجموع تا کنون از ۳۸ صنعت حاضر در بورس، بازدهی ۲۹ صنعت در محدوده های مثبت قرار گرفته است. در این بین شاخص کل نیز با رشد ۱۳۶۰ واحدی خود را به محدوده ۱۸۳ هزار و ۵۷۳ واحد رسانده است. شاخص هم وزن نیز با رشد ۲۳۸ واحد به محدوده ۲۸ هزار و ۷۲۰ واحد رسید. در فرابورس هم آیفکس به جهش ۱۲ واحدی به کانال دو هزار واحد نزدیک شده است.

تا کنون بیش از ۲.۸ میلیارد سهم به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان در بورس و فرابورس دادوستد شده است که از این میزان ۴۰۰ میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این دو بازار اختصاص داشته است.

در بین نمادهای با اهمیت بورسی، «فولاد»، «فارس»، «وامید» و «تاپیکو» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشته اند. از  سوی دیگر در فرابورس هم معاملات مثبت و نسبتا پُرحجم در نمادهای «ذوب»، «زاگرس» و «شاوان» در رشد آیفکس نقش به سزایی داشته اند.

منبع
اقتصاد آناین - مریم علیزاده؛

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا