صنعت، معدن، تجارتمعدن

ایمیدرو ۳۲ طرح در دست اجرا دارد

معاون برنامه ریزی و توانمند سازی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: ایمیدرو اکنون ۳۲ طرح در دست اجرا دارد که طبق بر آوردها، اشتغالزایی طرح ها به ۱۲ هزار ۸۰۰ نفری به طور مستقیم و حدود ۴۵ هزار غیر مستقیم می رسد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، امیر خرمی شاد افزود: ۴۸ درصد طرح‌های معدنی در مناطق محروم در حال اجرا است و وظیفه ما این است این طرح‌ها را ادامه دهیم تا بخش خصوصی داخلی و خارجی تمایل به سرمایه گذاری در آن ها را داشته باشد.

معاون برنامه ریزی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: این سازمان در طرح‌های فولادی اقدام به جذب شریک کرد به طوری که شرکت‌های بخش خصوصی و خصولتی وارد پروژه ها شدند.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: مشارکت با بخش خصوصی در طرح های فولاد شادگان و یا فولاد غدیر در نی ریز همگی باعث شدند که سرعت ما در تولید و بهره وری فولاد افزایش پیدا کند ضن آنکه اشتغال زایی زیادی هم داشتیم.

امیر خرمی شاد افزود: به طور مثال به ازای هر تن فولاد تولید شده ۴ تن حمل و نقل داریم که شامل مواد اولیه و محصول است در واقع به ازای ایجاد هر شغل مستقیم در فولاد ۳ تا ۵ نفر شغل غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

برنامه ریزی برای مقابله با تحریم ها

خرمی شاد در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران و تاثیر آن در این حوزه گفت: حضور برخی از شرکت‌های بین المللی در این حوزه کاهش پیدا کرده است اما برخی شرکت ‌ها که عمده آنها روسی و هندی هستند به رغم تهدیدهای آمریکا همچنان در کشور فعالیت می‌کنند.

معاون برنامه ریزی و توانمند سازی افزود: ما جزو نخستین سازمان‌هایی بودیم که “کارگروه ستاد مقابله با تحریم” را در این سازمان تشکیل دادیم که علاوه بر اعضای سازمان، نمایندگانی از وزارت خارجه و اتاق بازرگانی در آن حضور دارند.

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا