بانکبانک و بیمه

بسیج باید عامل تحکیم وحدت میان مردم باشد

مدیرعامل بانک دی در جلسه شورای بسیج پایگاه ۹ دی به نقش بسیج در تحکیم وحدت و ممانعت از تفرقه در جامعه، تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی؛ محمدرضا قربانی، مدیرعامل بانک دی با حضور در جلسه شورای بسیج پایگاه ۹ دی، ضمن تبریک سالگرد تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی(ره) و آغاز هفته بسیج و تقارن آن با هفته وحدت گفت: بسیج، صدای صلابت، سمبل صبوری، اسوه صالحان و آموزگار صابران است.
وی با اشاره به این که بسیج نهادی مردمی و ملی است که باید در تمامی زمان ها پاسخگوی نیاز اقشار جامعه باشد، افزود: در جامعه کنونی توجه به این نکته ضروری است که حرکت بسیج یک حرکت صرفاً احساسی نیست، بلکه متکی به دانش و بصیرت است و بسیجیان بایدآگاهی و سطح دانش و بینش خود را در تمامی  زمینه ها به ویژه در حوزه مسائل سیاسی افزایش دهند تا با حضور به موقع خود در تمام صحنه ها با ایثار و از خودگذشتگی توطئه های دشمنان را خنثی کنند.  
مدیرعامل بانک دی با بیان این که امروزه دشمن از هر راهی و با هر ترفندی که شده سعی در از بین بردن این انقلاب دارد ،گفت: دشمنان می خواهند با رخنه در قلب و فرهنگ جوانان، آن ها را از خط انقلاب جدا کنند و بسیجیان باید با شناسایی راه های نفوذ دشمنان همواره از انقلابی که با زحمت و جانفشانی شهداء و ایثارگران به دست آمده پاسداری کنند تا فضیلت‌های اصلی انقلاب زنده بماند.
قربانی خاطرنشان کرد: تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره) با هوشیاری و درایت بی نظیر ایشان از جمله اساسی ترین عوامل خنثی سازی توطئه های دشمنان به حساب می آید که به برکت این دوراندیشی و هدایت، انقلاب در مسیر اصلی خود باقی ماند و توانست نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب کند و امروزه جوانان مخلص بسیجی در خط مقدم مبارزه با ناامنی و استکبار این وظیفه را بر عهده دارند.
مدیرعامل بانک دی با اشاره به نقش آفرینی جوانان انقلابی در طول سال های مبارزه با نظام شاهنشاهی گفت: جوانان انقلابی که در طول سال های مبارزه با نظام شاهنشاهی به طور سازماندهی نشده فعالیت می‌کردند، پس از انقلاب در نیروی مقاومت بسیج تشکل یافتند و به دفاع همه جانبه از دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداختند و نقشی حیاتی در پیروزی ایران اسلامی در نبرد هشت ساله در مقابل ارتش متجاوز بعث عراق ایفا کردند.

قربانی از تجربیات موفق کشور در زمینه هایی که با مشارکت مردم همراه بوده است ، یاد کرد و گفت : در مورد اقتصاد هم وضع همین‌گونه است، چراکه دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات اقتصادی را بدون کمک گرفتن از بخش خصوصی و مردم حل کند و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) هم بر مردمی شدن اقتصاد تاکید دارند و در همین راستا با توجه به این که بسیج از ماهیت مردمی برخوردار است، می تواند نقش موثری در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی داشته باشد و در شرایطی که دشمن تلاش خود را برای ایجاد یأس و ناامیدی در کشور بکار گرفته است بسیج سازندگی با ترویج تفکر جهادی برای تزریق روحیه شادابی و نشاط و حل مشکلات اقتصادی تلاش می کند.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم سال های اخیر، تاکید بر حمایت از کالای ایرانی به عنوان حرکتی اجتماعی و اقتصادی است و در بین همه عوامل موثر در تحقق و عینیت بخشیدن به جنبش حمایت از کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی ،«بسیج» به دلیل ماهیت و ویژگی های منحصر به فردش قادر است ، بیشترین تاثیرگذاری را در مردم و تحقق این اصل و تبدیل آن به یک فرهنگ ملی داشته باشد.
قربانی به اهمیت عزم بسیجیان در برهه کنونی کشور که با تحریم های ظالمانه آمریکای جهان خوار روبرو شده است ، تاکید کرد و گفت:تحریم های ظالمانه فعلی هیچ جای نگرانی ندارد و باید برای عبور از این شرایط ضمن استفاده از تمامی ظرفیت ها و امکانات کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و نظام بانکی و توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص اقتصاد مقاومتی به سمت اقتصاد هوشمند حرکت کنیم.
 مدیرعامل بانک دی نقش بسیج سازمان ها را در این دوران تاثیرگذار دانست و گفت: بسیج می‌تواند با ارائه ایده‌های جدید از روزمرگی و اتلاف وقت و انرژی در سازمان‌ها جلوگیری کند و مدیران را در رسیدن به هدف انعطاف‌پذیری اقتصادی یاری کند.
قربانی ضمن آرزوی توفیق برای بسیجیان پایگاه مقاومت ۹ دی، افزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی یکی از افتخارات خود را بسیجی بودن می داند و ما نیز مفتخریم که در سایه ولایت رهبری بسیجی در این مسیر قدم بر می داریم و مطابق فرمایش ایشان اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شود چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید.
مدیر عامل بانک دی ابراز امیدواری کرد که کشور بتواند در سایه همدلی و وحدت با تلاش مضاعف آحاد ملت و شناسایی فرصت ها و تکیه بر توانمندی های داخلی، این زمستان اقتصادی را به بهار شکوفایی تبدیل کند.

گفتنی است در این جلسه ، مدیرعامل بانک دی از حسن عباسیان ، فرمانده پایگاه بسج ۹ دی به پاس اقدامات ارزنده و اثربخش پایگاه و کسب عنوان پایگاه برتر در میان پایگاه های بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس از تلاش های ایشان با اهدای لوح ، تقدیر کرد.
همچنین اعضای شورای بسیج ۹ دی در این جلسه از حمایت های همه جانبه و دلسوزانه مدیر عامل بانک دی تقدیر نمودند.
در پایان این مراسم ، مدیرعامل بانک دی از اعضای شورای پایگاه بسیج ۹ دی با اهدای لوح، تقدیر نمود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا